L'èxit d'Wallapop: idea, equip i finançament

28 Enero - 2015

Wallapop és una app espanyola que permet als seus usuaris comprar i vendre productes de segona mà. El mercat de segona mà no és nou però si el format de Wallapop com a servei mòbil per a smartphones, disponible per iOS i Android, i que permet la venda geolocalitzada, és a dir, entre els que es troben més a prop nostre. Avui Wallapop compta amb milions d'usuaris amb presència a Espanya, França, Anglaterra i Portugal i es considera una de les Top 10 del rànquing d'aplicacions mòbils.

'Idea, equip i finançament' assenyalà Gerard Olivé, cofundador i membre del consell de Wallapop, com a claus de l'èxit de Wallapop en la conferència organitzada per la UPF Business Shutle que va reunir prop d'un centenar de persones a l'auditori de la UPF Barcelona School of Management i l'UPF-IDEC.

Oportunitat: 'Vam identificar l'oportunitat, és a dir, vam veure que el món dels classificats estava canviant d'un model web a un model mòbil que permet als usuaris comunicar-se com en el cas de les xarxes socials i vam pensar en la idea de crear un nou sistema de classificats en un àmbit més social i geolocalitzat '.

Equip: 'Per desenvolupar la idea vam crear un equip multidisciplinari, molt compromès i amb molt talent. Un equip que creu en el projecte, s'implica i que es deixa la pell, cadascú en el seu àmbit, per tirar endavant el projecte '

Finançament: 'Teniem un ecosistema preparat i greixat per disposar en cada moment dels recursos necessaris per fer créixer la companyia. És essencial no quedar-se parat o tenir temps morts per falta de finançament perquè es perd l'avantatge competitiu. A nivell de funding, a nosaltres no ens van faltar recursos i així vam poder atacar el mercat de forma eficient i amb garanties d'èxit. Vam invertir en mitjans performance online, també en televisió amb socis com Antena 3 o el grup Zeta. I això ens va permetre donar-nos a conèixer i arribar al públic de forma massiva en el moment oportú'.

Al mix d'oportunitat, equip i recursos, Gerard Olivé afegeix: 'Wallapop és una eina que agrada als usuaris i que la utilitzen. Va començar com un sistema de classificats amb un component social molt important i ara gairebé s'està convertint en una xarxa social de trading, sharing i de peer to peer entre usuaris'.

Sobre el futur, Gerard Olivé considera que el mòbil és ja una condició 'sine qua non' per a qualsevol negoci digital ja que l'usuari avui accedeix majoritàriament a la xarxa a través del seu smartphone i això crea nous moment de consum per part de la societat .

¿Idea o finançament?

Gerard Olivé és també el CEO i fundador de Antai Venture Builder, una creadora de start-ups digitals que neix acompanyada d'un fons de 15 milions d'euros per a la inversió en el seu grup d'empreses tecnològiques. 'Tenir una bona idea i la capacitat d'executar és una part importantíssima per emprendre una startup però alhora és impossible tenir èxit sense finançament", va advertir Olivé. Encara que és optimista. 'Avui a Espanya és més complicat accedir al finançament que a les bones idees però en mercats més madurs dins del sector digital com els Estats Units, Anglaterra o França és una cosa que ja està canviant i a la llarga ho farà aquí. Crec que serà més important la idea i l'equip que la font de finançament ja que hi haurà més possibilitats d'obtenir finançament però en canvi les bones idees són sempre limitades'.

Galeria de imatges

Created with flickr slideshow.