Visita als estudis de gravació Medusa amb Ferran Conangla i Roger Rodés

Els alumnes del Postgrau en Gestió del Negoci Global de la Música de la UPF Barcelona School of Management van visitar el passat mes de desembre els estudis de gravació Medusa, dels més grans que hi ha a la ciutat de Barcelona, ??i van rebre una classe magistral amb Ferran Conangla, tècnic i productor artístic especialitzat en l'enregistrament i producció de música des clàssica a jazz, tradicional i pop, reconegut per haver masteritzat a la majoria de formacions catalanes d'avui dia. I al seu costat, Roger Rodés, copropietari dels Estudis Medusa i director artístic a Sarao Music.

La visita forma part de l'aprenentatge del negoci de la música que ofereix el postgrau. 'Els alumnes han d'obtenir una formació integral de tot allò que està relacionat amb el negoci musical: companyies discogràfiques, de management, consultores, editores musicals, promotores de concerts i per descomptat els estudis de gravació', explica David Loscos, director del postgrau. Produir un disc és molt més que contractar un estudi de gravació. El paper del productor musical pot assimilar-se al del director d'una pel·lícula que ha de coordinar tot l'equip durant el procés de gravació i que a més impregna el projecte d'una visió personal sobre quines són les virtuts que cal reforçar, quins els defectes que cal amagar i quina direcció es seguirà durant tot l'enregistrament.