Estrena del documental Mercado de Futuros, iniciativa del Màster en Documental de Creació

Des de l'any 1998, el Màster en Documental de Creació de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra de Barcelona s'ha convertit en un dels referents del cinema documental espanyol i europeu impulsant més de vint pel·lícules.

El documental Mercado de Futuros és la seva última iniciativa que s'estrenarà a Espanya el dia 25 de novembre. Dirigit per Mercedes Álvarez, cineasta i ex alumna del màster esmentat, el documental ha estat guardonat en reconegudes cites internacionals com el Visions du réel de Nyon (Suïssa), on va rebre el Premi Mirades Noves, i en el Buenos Aires Festival Internacional de Cinema Independent (BAFICI), en el qual va obtenir una menció especial.

L'objectiu de la pel·lícula és mostrar el món en què vivim, sense intenció de jutjar a ningú.

Per dur a terme el projecte, va treballar conjuntament amb el guionista Arturo Redín. Al principi, tots dos estaven interessats en el tema de l'especulació, però a mesura que va avançar el projecte es van adonar que hi havia moltes altres coses que explicar. Degut a l'especulació, totes les ciutats s'han anat transformant i ara totes les ciutats són còpies unes d' altres “totes amb la mateixa distribució de l'espai per dirigir la mirada del consumidor”.

La directora destaca la importància del procés d'investigació per a la realització del film en el qual hi van participar Arturo Redin, i cinc alumnes del Màster en Documental de Creació.

Sinopsi de Mercado de Futuros

El desallotjament i enderrocament d'una antiga casa, amb tots els seus mobles, la seva abundant biblioteca i el seu carregament sencer de memòria personal, constitueix el punt d'arrencada d'aquesta pel·lícula que intenta traçar alguns trets del nou aspecte del món. La càmera mostra la febre del mercat immobiliari, convertit en una fira de l'espectacle i en promesa de l'enriquiment o del paradís, els brokers de la inversió financera i els gurus i predicadors de l'èxit i la mitologia empresarial. De fons, queda una mirada sobre la virtualització de l'espai urbà, el desallotjament de la memòria personal i col·lectiva, i la banalització de somnis i desitjos, convertits finalment en pura mercaderia.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=iNtcseP-LEE

Més informació a www.futuresmarket.es