CaixaBank crea una escola de riscos en col•laboració amb la BSM

22 Diciembre - 2015

CaixaBank ha creat una Escola de Riscos per als empleats de l'entitat i formarà a tota la plantilla en matèria de riscos, amb l'objectiu de donar suport a l'assessorament, la gestió del risc bancari i el creixement de l'actiu mitjançant operacions creditícies. A més, l'entitat s'anticipa, d'aquesta manera, als exigents requeriments regulatoris europeus sobre coneixements i competència aplicables al personal, que s'estan desenvolupant, i on cada vegada té més importància la concessió del crèdit d'una forma prudent, rigorosa i responsable.
La creació de l’Escola de Riscos compta amb les àrees de Riscos i de Recursos Humans de CaixaBank, la UPF Barcelona School of Management que serà l’encarregada de certificar els empleats mitjançant un examen presencial; i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i l'Institut d'Estudis Borsaris (IEB) que col·laboren en la realització dels materials.

Formació virtual i innovadora

L'Escola de Riscos compta amb quatre nivells de dificultat i la formació s'adaptarà als diferents perfils dels empleats de CaixaBank, segons les seves funcions i necessitats professionals. Es desenvoluparà, bàsicament, amb continguts virtuals mitjançant la plataforma online que disposa l'entitat per formar els seus empleats en altres matèries, anomenada Virtaula, i es complementarà amb algunes sessions presencials impartides per formadors interns. D'aquesta manera, es facilita la formació i eines per al desenvolupament professional.
En aquest sentit, els empleats podran adquirir coneixements i compartir experiències en la plataforma en línia d'una manera pedagògica amb animacions i vídeos explicatius en un format innovador similar a les webseries.

Desenvolupament professional i nivells de l'Escola

En aquesta primera fase de l'Escola de Riscos participaran 500 directors d'oficina i més de 200 subdirectors, tindrà una durada d'1 any i obtindran el Diploma de Postgrau d'Anàlisi de Risc que equival a 30 ECTS (European Credit Transfer System). Així mateix, més de 1.000 gestors comercials formaran part de la primera promoció del Certificat d'Anàlisi de Risc que tindrà una durada de 6 mesos. D'altra banda, està previst que es desenvolupi un Màster d'Anàlisi de Risc equivalent a 60 crèdits (European Credit Transfer System) per als nivells més avançats com analistes, directors d'àrea de negoci o de centre de Empresas. La formació estarà certificada per docents de la UPF Barcelona School of Management, el que reforça el valor d'aquesta Escola de Riscos.

La UPF Barcelona School of Management és l'escola de management de la Universitat Pompeu Fabra, una de les millors universitats del món segons els principals rànquings internacionals. En ella s'imparteixen màsters universitaris i propis, executive màsters, Masters of Science i postgraus especialitzats. El seu reconegut equip docent, tant a escala nacional com internacional, combina el millor professorat de la UPF, líder en formació, investigació i producció científica, amb directius i professionals altament qualificats de les millors empreses del mercat.

En aquest sentit, és l'escola de management líder en la formació de professionals del sector bancari a Espanya i compta amb l'aval de l'experiència docent i el prestigi del departament d'Economia de la UPF.