Es crea el 1er equip d’atenció psicosocial de víctimes d’emergències a Catalunya

El secretari general d'Interior, Xavier Gibert, i la degana del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (TSCAT), Núria Carrera, van signar el passat 12 de juliol un conveni en el marc de l’acord de col·laboració entre els dos organismes, per assegurar la intervenció psicosocial als afectats d'emergències i catàstrofes  realitzada per equips de treballadors socials.

A la signatura del conveni també ha assistit Manel Pardo, director general de Protecció Civil; Montse Mas, coordinadora del projecte d'emergències del col·legi i directora del Programa de postgrau d'Intervenció Psicosocial en situacions d'emergència i catàstrofes de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra, i Jordi Balot, gerent del Col·legi.

Per garantir el servei d'actuació en fets catastròfics, el Col·legi ha creat una comissió d'emergències que estarà formada per voluntaris que hagin cursat el grau o diplomatura en Treball Social i amb la formació específica en emergències que requereix aquest tipus d'intervencions.

En aquest sentit, els alumnes del Postgrau en Intervenció Psicosocial en situacions d'emergència i catàstrofes que compleixin els requisits podran formar part d'aquesta comissió i de l'equip d'intervenció psicosocial en emergències, quan siguin activats des de Protecció Civil. De fet, aquesta comissió està iniciant la selecció per al registre de professionals, però cal destacar, que el primer equip s’ha constituït amb alumnes de la primera edició del postgrau.

Per a més informació, podeu consultar la nota de premsa aquí.