Empreses que es fan el seu lloc en el sector de la música

En l'última dècada, la indústria de la música ha viscut grans transformacions arran, principalment, d'internet i la innovació tecnològica. Des noves formes de producció i consum de música a nous tipus de companyies, nous models i espai de negoci, noves estratègies musicals... La indústria de la música a Espanya ja no està sols en mans de les grans companyies discogràfiques. Cada vegada més, joves emprenedors i petites empreses es fan lloc en el sector. 'Són dies interessants per a la indústria de la música. Els models estan més oberts que mai. Les noves tecnologies han generat nous hàbits i noves oportunitats ', explica David Loscos, director del Postgrau en Gestió del Negoci Global de la Música de l'UPF-IDEC. Després de deu anys de formació, Loscos sap molt bé del que parla. En aquests 10 anys, 321 alumnes han passat per les aules de l'UPF-IDEC amb l’objectiu d’especialitzar-se i entrar a formar part del negoci de la música. La majoria (67,48%) ho ha aconseguit i treballa en el sector.
Tres d'aquests ex alumnes van participar aquesta setmana en una taula rodona del Postgrau per explicar als actuals alumnes la seva experiència com emprenedors en el món de la música.

Marc Vilà. La seva trajectòria professional en el sector de la música va començar a la sala Apolo de Barcelona com a Community manager i la gestió de l'Apolo Store, arran d'unes pràctiques del postgrau. En 2013, va apostar per crear la seva pròpia empresa i és el cofundador de Deejaysdoor, una plataforma de promoció de nous artistes i venda de contingut de música electrònica. Aquesta plataforma permet al productor de música electrònica vendre la seva música directament, de forma automàtica sense intermediaris i amb un nou sistema de pagament. D'aquesta manera, el productor té el control total sobre l'obra i les vendes. A més, és el Community Manager i creador de continguts de la Sala BeCool & BeGood Club i partner i organitzador del Festival´ERA, un certàmen de Música Alternativa i Electrònica que se celebra a Llagostera.

Rubén Wagensberg: Alterna la seva feina en l'àrea de comunicació i gestió d'APP a la Sala Apolo amb el treball en el seu propi segell discrográdico: The Indian Runners, una discogràfica independent amb una manera diferent de fer música. Va néixer el 2012, quan va publicar el disc Falconades de La Sentina. Des de llavors ha publicat a grups com Samitier, La Brigada, Lost Fills, Vàlius, Súper Gegant, Rombe i El Pèsol Feréstec.

Roger Vidal: Va començar el 2009 de forma amateur a fer petites coses en el món de la música: el festival de música en català de Badalona i sonorització de petits concerts. El 2011 va decidir donar el pas i crec l'empresa Denomincació Musical SL que avui es diu Dmusical. És una empresa de promoció musical, management, producció i comunicació que porta la contractació d'artistes com Miquel Abras, Cesk Freixas, Albert Solà, Jordi Ninus o In Crescendo. També fan la producció del Disc Català de l'Any de Ràdio 4 i organitzen el festival Musica't de Badalona. De forma paral·lela, Vidal està vinculat a Pistatxo Produccions com a auxiliar de producció portant la producció del cicle de música encisat! i del festival familiar Festivalot de Girona.