Els assessors de Maragall, Sarkozy, Hillary Clinton i Aznar, entre el professorat del Màster de Comunicació Política i Institucional

Els professors del departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Jordi Xifra, Carles Pont i Toni Aira, són els directors acadèmics del Màster en Comunicació Política i Institucional que impartirà per primer cop aquest any l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra. Aquest màster pretén ser una oportunitat d'especialització per a llicenciats i graduats que volen orientar la seva carrera cap a l'estratègia i la comunicació política o institucional. El màster ha començat aquest mes d’octubre i finalitzarà al maig i pretén aprofundir amb com identificar criteris i actors que intervenen en la generació d'opinió pública, conèixer la influència que exerceixen els mitjans de comunicació, les relacions públiques, els partits polítics i els grups de pressió, dominar estratègies, tècniques i mètodes d'anàlisi, planificació i organització i fomentar l'optimització dels processos de comunicació política i institucionals.

Un cartell de professorat únic al pais

El Màster comptarà amb reconeguts professors, experts, tècnics i polítics de diferents ideologies i partits que explicaran des d’experiències pròpies a les rutines de treball i l’evolució d’aquest tipus de comunicació. D’entre el professorat, destaca l’assistència de Gregory Payne, professor de l'Emerson College de Boston y assessor polític de Hillary Clinton; Pierre Giacometti, ex Director d'Ipsos França i assessor de Nicolas Sarkozy, o Carlos Aragonés, qui fou cap del Gabinet de José María Aznar a la Moncloa (1996-2004), entre d’altres. Hi haurà també redactors de Política i directors de diaris com La Vanguardia, El Periódico o El Punt-Avui; consultors polítics, caps de premsa d'un ampli ventall de partits polítics; catedràtics de Comunicació i de Polítiques; assessors d’imatge i analistes d'Estudis d'Opinió i Mercats Electorals, així com també professionals del ram d'important trajectòria com Jaume Collboní, portaveu del PSC; David Madí, antic cap de campanya d'Artur Mas i ex-secretari de Comunicació del govern de la Generalitat; Josep Martí, actual secretari de Comunicació del Govern de la Generalitat; Jordi Cañas, portaveu i Secretari de Comunicació de Ciutadans (C's); Eladio Jareño, director de Comunicació del PPC; Xavier Roig, cap de gaginet de Pasqual Maragall a l'Ajuntament de Barcelona; Oriol Amorós, vicesecretari general de Comunicació i Estratègia d'ERC; Jaume Duch, portaveu del Parlament Europeu, o Gerard Guiu, actual cap de gabinet del president del FCBarcelona, anteriorment de l'alcalde de Lleida i de la consellera de Sanitat. Els seus noms se sumen a molts altres que completen un cartell únic al país.

Els directors acadèmics ressalten que "ara per ara, tant partits com líders polítics, demanden experts comunicadors, una figura que va més enllà de l'assessoria d'imatge i màrqueting".