Els alumnes del Postgrau en Guió creen 3minutos.max, una plataforma que uneix creatius i marques

Els alumnes del Postgrau en Guió van llançar l’1 de gener del 2015 la web 3minutos.max, una plataforma que uneix a creatius i marques a través del branded content. El nom de la web es deu al fet que en la plataforma només s'accepten vídeos de 3 minuts com a màxim, ara bé, no importen ni el gènere ni el format: a la web es poden veure curtmetratges, petites peces televisives, humoristes d’ stand upf comedy, espots, etc.

Amb el temps, alguns alumnes s'han anat desvinculant del projecte i han quedat al capdavant de  3minutos.max  les exalumnes Charo Sebastián, Marina Sánchez, Anna Garcia, Laia Miranda i Clara Tiscar, juntament amb Esther Vallés, alumna del Grau en Periodisme de la UPF.

Clara Tiscar explica que “La idea va sorgir per donar visibilitat als nous creadors, creiem que és necessari i que, a més, el públic cada vegada busca continguts més curts. També volem que 3minuts.max no sigui únicament una plataforma per a creadors, sinó que els continguts estiguin patrocinats per les marques. De moment estem penjant material perquè la web tingui continguts però la següent fase implica aconseguir finançament de marques per crear productes audiovisuals per al públic i que, de pas, generin engagement amb les marques. Òbviament, també donarem a conèixer els nostres propis projectes audiovisuals però, sobretot, volem facilitar la tasca als creadors i que les marques tinguin més oportunitats de ser visibles”.

Les integrants del projecte també s'han associat formant un grup creatiu sota el nom “Creadivas”. Laia Miranda explica que “l'objectiu del grup és desenvolupar projectes i intentar vendre'ls a les productores. Ara hem iniciat un programa de ràdio i l’estem movent per veure si alguna cadena el compra”.