El vestíbul dels Ferrocarrils de Provença estrena una obra artística en memòria de Pompeu Fabra

El vestíbul de l\'estació de Provença de l\'Intercanviador de Diagonal mostra, des del 3 d\'abril, la intervenció de l\'artista Jordi Benito, que ret homenatge a la figura de Pompeu Fabra. Així, l\'obra s\'estructura a partir d\'una de les frases del lingüista, traduïda conceptualment al llenguatge matemàtic pel científic Jorge Wagensberg, que queda immortalitzada al paviment del vestíbul, mitjançant un gravat. L\'actuació forma part del programa que el Govern de la Generalitat té en marxa per a promoure la participació d\'artistes en l\'obra pública per tal de captar i transmetre als nous espais públics les particularitats socials i culturals de l\'entorn mitjançant l\'art.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va impulsar la instal·lació d\'una obra d\'art en homenatge al lingüista Pompeu Fabra, al nou vestíbul d\'FGC de l\'estació de Provença de l\'Intercanviador de Diagonal, a petició del director general de l\'IDEC-Universitat Pompeu Fabra, Pau Verrié.

Aquesta proposta vol recordar al viatger la figura de Pompeu Fabra a través de les paraules, mitjançant un gravat al paviment de granit del nou espai, a càrrec de l\'artista Jordi Benito.

Amb un acte de paraula podem expressar més d\'un pensament

L\'obra, titulada Meeting Point, immortalitza una cita del lingüista especialment escollida pel poeta Antoni Marí d\'entre els seus escrits personals: Amb un acte de paraula podem expressar més d\'un pensament . El científic Jorge Wagensber ha estat l\'encarregat de traduir al llenguatge matemàtic la sentència de Fabra, transformant aquesta obra poètica i conceptual en una intervenció abstracta, a partir de fórmules i símbols matemàtics.

L\'espai del vestíbul on s\'ha instal·lat l\'obra pòstuma de l\'artista Jordi Benito compta amb una il·luminació especialment escollida que potencia tot el conjunt i trasllada al viatger a una atmosfera singular.