El professor Gabriel Hormaechea ha rebut el Premi Esther Benítez de traducció literària.

Gabriel Hormaechea, professor de Traducció Literària a l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra, va rebre divendres passat, 2 de novembre, el VII Premi Esther Benítez després del recompte de vots emesos pels socis d’ACE Traductores, per la seva esplèndida traducció al castellà de Gargantúa y Pantagruel, de François Rabelais, publicada a Barcelona per l’editorial Acantilado.

Gabriel Hormaechea és professor del Màster en Traducció Literària i Audiovisual i del Programa de postgrau de Traducció Literària en modalitat presencial i online de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra. També exerceix com a traductor i professor conferenciant al Departament de Traducció i Filologia de la Universitat Pompeu Fabra.

ACE Traductores va crear l’any 2006 aquest premi en homenatge a Esther Benítez, membre fundador de l’associació i presidenta durant molts anys, traductora prestigiosa i lluitadora incansable en pro dels drets dels traductors literaris.

ACE Traductores convoca aquest premi anual que s’atorga a la traducció al castellà, català, eusquera o gallec d’una obra literària de qualsevol gènere escrita originalment en qualsevol llengua i publicada per primera vegada durant l’any anterior a l’edició del premi.