El paper de la col·laboració públic-privada en la construcció d'un estat sostenible

Carles Ramió, expert en administració pública i professor del Màster Universitari en Govern i Gestió Pública a Amèrica Llatina i del Màster Universitari en Polítiques Públiques i Socials explica la importància de les concessions privades per al bon funcionament de les administracions públiques a Espanya.

En l'article publicat a El Periódico i titulat “Inversió amb concessions”, Ramió planteja que la col·laboració públic-privada emergeix com la solució per a unes administracions que tenen «competències oceàniques» i que actuen de forma «esquizofrènica», com un monstre de dos caps, una política i una altra tècnica, «sense visió ni lògica i cadascun amb el seu discurs, a més canviant». Pel que al seu judici, «si volem un estat sostenible és totalment necessària la col·laboració públic-privada.»

Ramió destaca que el poder públic «actua de forma reactiva. En cap cas ho fa per major eficiència». I, al final, «és el mercat el que imposa les seves normes».

Per llegir l'article complet, pots anar aquí. També podràs trobar altres articles d'interès al següent enllaç.