El Màster universitari en Lingüística Forense al Canal 33

El programa de televisió “Quèquicom” que s’emet al Canal 33, va emetre el passat 22 de febrer el reportatge titulat “Detectius de les paraules”, on hi va participar la Dra. Maria Teresa Turell,  directora del Màster universitari en Lingüística Forense i responsable del grup UVAL de l'Institut Universitari de Lingüística Aplicada (IULA).

La Dra. Turell explica que encara que no escriguem a mà, es poden seguir les pistes dels nostres textos gràcies a la seva estructura lingüística. Parlem i escrivim d’una manera singular, per això les falsificacions i els plagis es poden descobrir.

De dos anys de durada, el Màster universitari en Lingüística Forense forma lingüistes com a pèrits o consultors en els tres àmbits d’especialització de la lingüística forense (llenguatge jurídic, llenguatge judicial i llenguatge evidencial o probatori), amb l'objectiu de contribuir a la resolució d'una investigació, policial o no, a partir de proves lingüístiques, o fonamentar el veredicte o la sentència d'un jutge, magistrat o tribunal en el procediment judicial.

Podeu veure el reportatge dedicat a la lingüística forense en el següent vídeo, concretament des del minut 7:42 al minut 14:40.