El Màster en Periodisme Esportiu visita el Circuit de Montmeló

El Màster en Periodisme Esportiu va organitzar el passat 16 de febrer una visita al Circuit de Montmeló, guiada per Albert Ruiz, tècnic del Departament d'Operacions del circuit.

Entre els espais que els/les alumnes van visitar destaquen la sala del briefing on els/les pilots es reuneixen abans de cada cap de setmana de competició per tractar assumptes de seguretat; la tribuna més important on treballen els/les periodistes que retransmeteixen en directe les carreres; i la sala de premsa on solen treballar al voltant de 400 periodistes, principalment de premsa escrita. També van accedir a la sala de control, on hi ha monitors que permeten als comissaris exercir el control de cada racó del perímetre i garantir la seguretat. En aquesta àrea, van analitzar amb el guia les característiques tècniques del circuit.

Aquest programa proporciona formació pràctica per a l'exercici professional del Periodisme Esportiu: des de la redacció de notes de premsa per a agències, fins a la locució d'esdeveniments esportius, la gestió de xarxes socials (community management) o el fotoperiodisme, entre altres coses. A més, ofereix pràctiques en mitjans de comunicació i organitzacions com ara RAC1, Tv3, El País, Cadena Ser, Catalunya Ràdio, La Vanguardia, El Periódico, GolT, BarçaTV, etc. El curs compta amb un acord de col·laboració amb Mediapro i s'imparteix en les instal·lacions periodístiques del Campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra.