El Màster en Documental de Creació al Canal 33

El proper 18 de juny, s'emetrà al programa Ànima de Canal 33 un reportatge dedicat al Màster en Documental de Creació de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra explicant el funcionament del mateix,  així com mostrant les seves activitats, especialment el curs impartit per Víctor Kossakovsky.

Al llarg de la present edició, Kossakovsky ha treballat estretament amb els participants del màster en la realització del llargmetratge documental "STRIKE”. En aquest, partint de les filmacions dels estudiants, Kossakovsky construeix una mirada personal entorn als esdeveniments de la vaga que va tenir lloc a Barcelona el passat mes de març.
El cineasta va transmetre la seva forma de mirar a través d'una sèrie d'exercicis proposats als participants del màster. Les reflexions entorn el cinema documental apareixien així, lligades a una aproximació pràctica fins a arribar a la proposta de construir un documental conjunt sota la batuta de Kossakovsky.

Kossakovsky és un dels documentalistes contemporanis més reconeguts i premiats en l'actualitat. Les seves pel·lícules "The Belows", "Tishe" o "Svyato" han donat la volta al món convertint-se en referents de l'estètica documental contemporània. La seva última pel·lícula "Viva las antípodas" va ser presentada a les sales de Barcelona el passat mes de febrer a Barcelona.

Per a més informació sobre el cineasta consulta l'autobiografia que li va publicar la revista digital Blogs & Docs.