El Festival Sónar selecciona projectes dels participants del Màster Universitari en Arts Digitals

S’han seleccionat diversos projectes realitzats pels participants del Màster Universitari en Arts Digitals per exposar-se a la mostra UPF-SonarPro en el marc del festival Sónar que es celebrarà a Barcelona del 14 al 16 de juny.

Per primera vegada, el públic podrà presenciar en el marc del festival la mostra expositiva UPF-SonarPro, que ocuparà l’espai dedicat anteriorment a SonarMàtica. L’objectiu d’aquesta exhibició és donar a conèixer obres vinculades a la Universitat Pompeu Fabra, ja sigui a través del Màster Universitari en Arts Digitals de l’IDEC-UPF, del doctorat del GTM, o de la Beca Phonos de Creació. Les obres que es presenten tenen forma d’instal·lació interactiva i incorporen la música com a element central.

En aquesta primera mostra s’exposaran els següents projectes del Màster Universitari en Arts Digitals:

6DOS - Six Degrees Of Sound de Daniel González Franco: sistema interactiu de reproducció d’àudio binaural que modifica el so en funció de la posició.

Projecte final de Màster 2009-2010.
Web: http://sixdegreesofsound.com/indexhtml.html

Gengen de Daniel González Franco, Javier Guajardo i Rocío Márquez: instrument generatiu musical i visual que funciona a partir de moviments realitzats a l’aire, captats per un sensor i projectats sobre una pantalla.

Projecte final de Màster 2009-2010. L’any 2010 va obtenir la beca de producció Golferichs d’Arts Visuals.

Web: http://www.gengen.es/

U-Beat de Giampaolo Costagliola: sensor de moviment per a dispositius mòbils que interpreta gestos mentre l’usuari corre o balla per generar retroalimentació musical. Realitzat amb la col·laboració de l’artista gràfic Daniel Gonzales.

Projecte final de Màster 2010-2011

Prefall135 de Katerina Antonopoulou, Rodrigo Carvalho i Javier Chavarri: instal·lació audiovisual que genera so i gràfics a partir de l’energia produïda per l’aigua, i que l’usuari pot manipular per mitjà d’aixetes.

El projecte PREFALL135 és un projecte d’Interacció Visual i Musical que sorgí originàriament de la XII edició (2008-2009) i que obtingué aquell mateix any la Beca PHONOS de Joves Creadors, on evolucionà i es perfeccionà.

L’exposició es podrà visitar a la planta -1 del CCCB com a part de la secció SonarPro del festival Sónar del 14 al 16 de juny de 2012, de 12.00h a 20.00h. Més informació a: www.sonar.es