El director de Nature inaugura el Màster en Comunicació Científica

El passat 28 de febrer, Philip Campbell, director de Nature, va impartir la conferència ?Communicating science to researchers, science\'s stakeholders and publics?, amb la que s?inaugurà la tretzena edició del Màster en Comunicació Científica de l\'IDEC, que dirigeix Vladimir de Semir, director de l\'Observatori de la Comunicació Científica (OCC) i professor del Departament de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la UPF. Ferran Sanz va obrir l?acte, al qual també va intervenir Patrice Zagamé, director general de Novartis España, empresa patrocinadora del màster.

Philip Campbell és director de la revista britànica Nature i de Nature Publications amb seu social a Londres. Amb anterioritat, Campbell ha ocupat càrrecs a diferents institucions oficials com ara l\'Oficina de Ciència i Innovació al Regne Unit, la Comissió Europea i l\'Institut Nacional de Salut (NIH) als EUA, sempre amb temes relacionats amb l\'impacte de la ciència en la societat.

El director de la publicació britànica va presentar alguns dels reptes que han d?afrontar tant les revistes científiques, com els investigadors en el camp de la comunicació de la ciència. Campbell va reclamar una major participació dels científics en la divulgació de la ciència i els va demanar que prenguin la iniciativa, ?atrapeu la societat i tracteu de comunicar més enllà de la ciència?. En aquest sentit, el director de Nature va posar com a exemple la proliferació de blogs d?investigadors als Estats Units. ?Cada vegada més científics participen en aquesta forma de comunicar i així influencien els periodistes a convertir-se en una nova font d?informació. A més, també eleven el nivell d?exigència de la pròpia professió periodística?, va assegurar.

En la seva intervenció, Campbell va assenyalar que els científics han de prendre part i entrar en alguns debats com ?la incertesa de la ciència? o quines teories científiques puguin considerar-se un fet qüestionable. ?Els investigadors han de ser més assertius i no témer entrar en alguns debats?, va assenyalar.