Educar la creativitat centra la nova edició del monogràfic Quorum

La nova edició del Quorum, l'espai de debat i reflexió de la UPF Barcelona School of Management, ha posat el focus del debat acadèmic en la importància de la creativitat com a habilitat comuna a totes les professions. Durant dècades, educar la creativitat es limitava a les professions artístiques. Avui dia, però, en una societat cada vegada més evolucionada, la importància de la creativitat es fa més rellevant que mai i és transversal en totes les disciplines, ja que ens facilita trobar respostes útils als canvis constants que vivim.

Cada dia apareixen nous mètodes i tècniques per desenvolupar la creativitat: Design Thinking, tècnica Dalí, hackatons d'innovació, tallers creatius, metodologia STEAM (combinació d'art i ciència) ... En aquesta nova edició del monogràfic Quorum, els nostres professors i experts acadèmics ens parlen de per què fomentar la creativitat i què pot aportar-nos.

La UPF Barcelona School of Management defensa la necessitat d’educar la creativitat en els seus estudiants com a valor afegit i entén el concepte de creativitat associat a la novetat, els processos d'innovació, l'originalitat, la capacitat de veure la realitat amb una mirada oberta i generar noves idees, conceptes o teories sense por a equivocar-se. Perquè l'error està relacionat amb la creativitat. Fomenta la sorpresa, la curiositat i la possibilitat d'un nou camí.

En aquest número, comptem amb l'opinió de diferents experts que ens ofereixen el seu punt de vista al respecte:

Oriol Amat, Catedràtic d'Economia i Comptabilitat i professor de l'EMBA.
• Daniel Serra, degà de la UPF Barcelona School of Management i professor de Business Analytics.
• Mònica Carbonell, experta en tendències i professora del Màster en Gestió Creativa de la Marca.
• Jorge Carrión, escriptor i director del Màster en Creació Literària.
• Josep Maria Fàbregas, director del Màster en Màrqueting Directe i Digital.
• Xavier Marcet, expert en Innovació i professor del Màster en Direcció de Comunicació.
• Miquel Àngel Oliva, director general de la Fundació per a la Creativació.

Accedir a Quorum