Dues pel·lícules del Màster en Documental de Creació, finalistes als Premis Gaudí

La Plaga de Neus Ballús ha obtingut 5 nominacions als Premis Gaudí de l'Acadèmia del Cinema Català i Bajarí d’Eva Vila competeix en la categoria de Millor Documental. Tots dos films han sorgit del Màster en Documental de Creació, que dirigeix Jordi Balló a l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra. La nominació dels dos documentals és un reconeixement del paper que juga aquest Màster en el desenvolupament del cinema documental.

Concretament, La Plaga de Neus Ballús ha estat nominada a:

• Millor Pel·lícula
  • Millor Direcció - Neus Ballús
  • Millor Guió - Neus Ballús i Pau Subirós
  • Millor Fotografia - Diego Dussuel
  • Millor Muntatge - Neus Ballús i Domi Parra

D'altra banda, Bajarí, d’Eva Vila, coordinadora del Màster de l’IDEC-UPF, ha estat nominada a:

• Millor Documental

Es dóna el cas que tots cinc (Neus Ballús, Pau Subirós, Diego Dussuel, Domi Parra i Eva Vila) han estat alumnes i col·laboradors del màster.

L’any passat els Premis Gaudí ja van comptar també amb tres pel·lícules finalistes procedents del Màster: Volar, El Foso i Hollywood Talkies.

Les nominacions d'aquesta edició dels Premis Gaudí s'uneixen als reconeixements que aquest Màster en Documental de Creació ha tingut en anteriors ocasions. El director del Màster, Jordi Balló, és professor de la Universitat Pompeu Fabra i professor visitant a la Universitat d'Stanford. Assagista i productor, és autor dels llibres La llavor inmortalEls arguments universals en el cinema (1997), Imatges del silenciEls motius visuals en el cine (2000), Jo ja he estat aquí (Premi Serra d'Or) (2005) i Els riscos del saber (2009). Ha comissariat exposicions de cinema com "La ciutat dels cineastes", "Erice/Kiarostami. Correspondències" o "Hammershoi i Dreyer". Ha estat director d‘exposicions del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). Ha rebut el Premi Ciutat de Barcelona el 2012 per l'exposició "Totes les Cartes. Correspondències Fílmiques".