'Drets Humans, de qui?', Vicenç Navarro

El director del Màster en Polítiques Públiques i Socials escriu sobre l'extraordinària selectivitat que existeix als mitjans d'informació amb major difusió a Espanya sobre la cobertura de les violacions dels drets humans. A l'article publicat el 31 de març de 2011 al diari Público, descriu com ?en realitat, aquest silenci mostra la falta de credibilitat d'aquest mitjans en la seva suposada defensa dels drets humans?.

Al seu article, el Catedràtic d'universitat de Ciència Política i de l'Administració del departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF afirma que ?em sembla bé que es denunciï la violació dels drets humans a Cuba, però em sembla enormement incoherent (per expressar-ho d'una manera amable) que es mantinguin en silenci davant violacions molt més extenses i més dramàtiques que les succeïdes a Cuba i dutes a terme per països governats per dretes?. Segons el seu article, ?Avui, un dels països que està cometent grans violacions dels drets humans a l'Amèrica Llatina i al mòn és Colòmbia, sense que els mitjans de comunicació espanyols hagin informat sobre el tema?.

Vicenç Navarro és Catedràtic de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra. És també professor de Polítiques Públiques a la Johns Hopkins University (Baltimore, EUA), on ha impartit docència al llarg de 35 anys. Dirigeix el Màster en Polítiques Públiques i Socials impartit conjuntament per l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra i la Johns Hopkins University. Dirigeix també l'Observatori Social d'Espanya.

Per acabar de llegir la notícia podeu clicar aquí i llegir l'article publicat a www.publico.es