Frederick Wiseman, doctor honoris causa per la UPF, imparteix classes al Màster en Documental de Creació

El cineasta nord-americà Frederick Wiseman, considerat el director de documental en actiu més prestigiós de la història del cinema, ha estat investit doctor honoris causa per la UPF. L'acte va ser presidit pel rector de la UPF, Jaume Casals, que ha estat acompanyat a la taula presidencial per Núria Basi, presidenta del Consell Social; Pelegrí Viader, secretari general de la Universitat, i José Fernández Cavia, director del Departament de Comunicació. El cineasta ha estat acompanyat en tot moment pel seu padrí, Jordi Balló, professor del Departament de Comunicació i director del Màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management.

La UPF ret aquest homenatge al cineasta tant des de l’àmbit de la comunicació o del cinema, com des de la seva concepció de la institució universitària.

En el primer cas, la UPF ha destacat pel seu impuls i compromís del cinema documental, especialment a partir del màster en Documental de Creació, un centre de pensament i acció de referència internacional al voltant del cinema del real.Precisament, aquesta setmana el ja doctor Honoris Causa per la UPF, Frederick Wiseman, impartirà classes al màster en Documental de Creació de la UPF Barcelona School of Management.

"La concessió d’un doctorat honoris causa a Frederick Wiseman suposa no només el just reconeixement d’una valenta trajectòria que ha estat sempre referent als estudis sobre cinema, sinó també una reafirmació del compromís de la Universitat Pompeu Fabra amb la potenciació de l’art com a via de recerca i de denúncia", ha manifestat Fernández Cavia, director del Departament de Comunicació.

I ha afegit: “La relació de Wiseman amb la UPF és molt antiga, i es remunta a la seva col·laboració a propòsit de la fundació del Màster en Documental de Creació, sota la direcció de Jordi Balló, un programa formatiu que s'ha convertit en referent en l’impuls i anàlisi d'aquest gènere".

Des de la seva creació, el màster ha convidat a reconeguts cineastes com ara Joaquim Jordà, Jean-Louis Comolli, Victor Kossakovsky o José Luís Guerín i ha impulsat una fornada de joves documentalistes catalans i internacionals. Va ser Frederick Wiseman qui va inaugurar les classes de la primera edició del Màster l’any 1998, com una declaració d’intencions de la influència que hauria d’exercir entre els joves cineastes.