Victor Kossakovsky presenta "Demonstration" a Barcelona

El proper dijous 2 d'octubre a les 20h s'estrena als Aribau Multicines de Barcelona el documental Demonstration, amb la presència del director rus Victor Kossakovsky i alguns dels 32 estudiants del Màster de Documental de Creació de l’UPF-IDEC que conformen l'equip de la pel·lícula per participar en un col·loqui posterior a la projecció. Demostration ha estat escollit el Documental del Mes, una iniciativa del DOCS Barcelona que portarà a projectar aquest documental per una xarxa de 50 sales de cinema a Catalunya i Espanya durant tot el mes d'octubre. Victor Kossakovsky i alguns estudiants del Màster també presentaran la pel·lícula al dia següent, divendres 3 d'octubre a les 20h, a la projecció del Zumzeig-Bistrot de Barcelona.

Demonstration és una iniciativa del Màster en Documental de Creació de l'UPF-IDEC que parteix dels enregistraments que els estudiants del programa van realitzar amb motiu de la vaga general contra el pla d'austeritat del Govern del 29 de març i el 14 de novembre de 2012, a Barcelona. En aquests dos dies de vaga general, els 32 estudiants del Màster es van llançar al carrer amb les seves càmeres per registrar els fets des de diferents punts de vista, seguint les indicacions del director rus Victor Kossakovsky. El documental mostra els fets d'aquests dies: els manifestants, la policia, els bombers, els serveis mèdics i les càmeres omnipresents. No obstant això, aquestes imatges adquireixen un nou sentit quan entren en relació amb la música del 'Don Quixot' del compositor Ludwig Minkus que li dóna al documental un efecte de 'film-ballet "totalment imprevisible.

El documental es va estrenar al Festival Internacional de Cine Documental de Amsterdam (IDFA) i s’ha projectat també en el MOMA Documentary Film Festival de Nova York, al True/False Film Festival (EUA), al Hot Docs–Canadà i el DOCS Barcelona.

Més informació: El documental del Mes