La Mercè Roca va publicar l'article 'Director de vendes: reptes davant la internacionalització comercial' a la revista online Harvard Deusto

Recentment la professora Mercè Roca, directora del Master of Science in International Business (programa ofert conjuntament entre la Barcelona School of Management i l’Escola de Comerç Internacional, ESCI) ha publicat l’article “Director de vendes: reptes davant la internacionalització comercial” a la revista online Harvard Deusto.

L'article aprofundeix sobre el nombre creixent d'empreses que estan incorporant als seus plans de venda el gran salt als mercats internacionals, a causa de les dures dades macroeconòmiques a les que el nostre país s'enfronta en aquests moments. Els directius, especialment els comercials, pateixen una pressió creixent per expandir les seves zones geogràfiques i aconseguir compensar la caiguda de les vendes domèstiques. En la majoria dels casos, les organitzacions reconeixen les oportunitats exportadores amb relativa facilitat. Molt més difícil els resulta formular i preparar l'estratègia correcta per abordar aquest repte. En molts casos, el paper del director de vendes és clau per a l'èxit de l'aventura.

Per conèixer les seves reflexions respecte al desafiaments que enfronten els directors vendes en el context actual, es pot consultar el seu article aquí.