Èxit del taller de Dina Jansenson a l'UPF-IDEC

L'advocada i mediadora de JAMS (empresa americana de Resolució de conflictes) amb seu a New York, Dina R. Jansenson, va impartir un exitós taller sobre Gestió Intel·ligent de Conflictes a l’UPF-IDEC, en el marc del Màster en Mediació Professional de la Universitat Pompeu Fabra.

Jansenson acumula més de 25 anys d'experiència en el camp de la mediació i l'arbitratge i és professora de la Universitat de Dret de Columbia. Ha realitzat centenars de mediacions i arbitratges en una varietat de casos i la seva prestigiosa trajectòria professional va atreure fins a Barcelona mediadors procedents de Navarra, Andalusia, Aragó, Galícia, Canàries i Barcelona.

'Sens dubte és una oportunitat única per escoltar a una de les persones amb més coneixement en el camp de la mediació i les tècniques per a la negociació i resolució de conflictes ", ha explicat Javier Wilhelm, codirector del Màster en Mediació de l'UPF-IDEC.

De fet, la mediació va sorgir als Estats Units a mitjans dels anys setanta. L'administració del president Jimmy Carter va impulsar la creació dels primers centres de justícia veïnal. L'objectiu d'aquests centres, aviat coneguts com 'programes de mediació comunitària', era oferir una alternativa als jutjats que permetés als ciutadans reunir-se i solucionar els seus disputes. L'èxit d'aquests primers programes de mediació va ser impressionant i es va estendre ràpidament al llarg de tot els Estats Units. 'A nosaltres ens falta encara molt recorregut i molta divulgació del paper de la mediació. Per això, aprendre de la llarga trajectòria dels Estats Units resulta tan interessant '.

El Màster en Mediació de l'UPF-IDEC ja porta quatre anys formant professionals i està homologat per la Generalitat de Catalunya i reconegut pel Ministeri de Justícia com a entitat Formadora de Mediació. Els alumnes del Màster comptaran ara amb tres classes magistrals impartides per Dina Jansenson.