El Diccionari d'Edició, a Google Play Llibres

Google Play Llibres ha digitalitzat i inclòs a la botiga de llibres digitals de Google el Breve Diccionario de Edición español-inglés/inglés-español, editado en exclusiva i de forma no venal en ocasió de la celebració del XX aniversari del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management.

Aquest diccionari recull, per primera vegada, la lexicografia especialitzada del sector editorial. Un glossari dels termes més representatius del book business, que els professionals de l'edició utilitzen en espanyol o en anglès, i en ocasions indistintament. Aquest llibre únic va ser el present que van rebre els assistents a l'any 2015 a la celebració dels 20 anys del màster d'Edició de la UPF que va reunir a l'auditori de l'edifici Balmes la cúpula del sector editorial, professors, escriptors, editors, institucions i altres partners del màster representatius del món cultural. És una edició limitada i no venal que va comptar amb el suport de la indústria editorial i l'estreta col·laboració de la impremta Cayfosa.

El Màster en Edició és tot un referent per a la indústria i compta amb el suport i col·laboració de tot el sector: el Grup Planeta, Penguin Random House, Anagrama, GOOGLE, Grup 62, Círculo de Lectores, CEDRO, el Gremi d'Editors de Catalunya, la gran impremta Cayfosa, la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara o la Fira del Llibre de Frankfurt, entre d'altres empreses i institucions líders. Després de 20 anys, més de 900 alumnes han passat per aquest Màster, dels quals dos de cada tres treballen en el sector editorial.

Gràcies a la col·laboració que el Màster en Edició manté amb Google, el Diccionari d'Edició de la UPF Barcelona School of Management ha estat digitalitzat a Google Play Llibres per a la consulta o descàrrega gratuïta en plataformes mòbils (Android | iOS), al navegador del ordinador o amb l'aplicació Play Llibres per a Chrome. 'Creiem que pot ser un llibre de gran utilitat no només per als professionals de l'edició sinó també per altres especialitats com la literatura, la bibliofília, el llenguatge i l'art. Per això, hem volgut compartir-lo per que pugui gaudir-lo tot aquell que estigui interessat', explica Javier Aparicio Maydeu, director del Màster en Edició.

Des del 2004 Google ha escanejat 15 milions de llibres de biblioteques públiques, universitats prestigioses i altres fonts importants, esdevenint una font d'incalculable valor a l'hora de trobar llibres de domini públic digitalitzats o en format PDF.