'Demonstration' s'exhibirà al festival ‘Ambulante’ de Mèxic

La pel·lícula documental "Demonstration" del director rus Viktor Kossakovsky i 32 alumnes del Màster en Documental de Creació de l'UPF-IDEC, que retrata les dues vagues generals que es van realitzar a Espanya el 2012 contra els plans d'austeritat del govern, s'exhibirà en el festival ‘Ambulante’ de Mèxic, Gira de Documentals 2015.

El fòrum cinematogràfic es farà del 29 de gener al 3 de maig a la Ciutat de Mèxic, i després es traslladarà a Guerrero, Morelos, Pobla, Veracruz, Zacatecas, Coahuila, Michoacán, Chiapas, Jalisco, Baja Califòrnia i Oaxaca.

A través d'imatges capturades des de diferents angles pels 32 estudiants del Màster en Documental de Creació de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, amb indicacions de Kossakovsky, va ser com es va fer aquest projecte de 65 minuts de durada.

En aquestes manifestacions, del 29 de març i del 14 de novembre, milions d'espanyols es van congregar en diferents punts de Barcelona, amb pancartes, manifestacions i alguns actes vandàlics, com crema d'objectes i ruptura de vidres. Per aquest motiu, diferents oficines i botigues van decidir tancar, mentre que al Teatre de Liceu es representa el ballet "Don Quixote", del compositor austríac Ludwig Minkus, la música es barreja en aquest film, juntament amb les escenes i els sons d'aquests esdeveniments.

A més es compta amb els testimonis de dos participants d'aquests fets: Pere Quadrat i Ester Quintana, que donen el seu punt de vista. Aquesta última va perdre el seu ull esquerre a causa de l'impacte d'un projectil.