El documental realitzat per 32 estudiants i Victor Kossakovsky es presenta al DOCS Barcelona

El documental Demonstration realitzat pel director rus Victor Kossakovsky i els 32 alumnes del Màster en Documental de Creació de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra efectuarà la seva estrena a Espanya en la XVII edició del festival Docs Barcelona, que se celebrarà del 26 de mayo a l’1 de juny. El Docs Barcelona ha programat per aquesta edició uns 40 documentals centrats en l’activisme social.

Demonstration és una iniciativa del Màster en Documental de Creació de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra fruit de les gravacions que els estudiants del programa van realitzar amb motiu de les vagues contra el pla d’austeritat del Govern espanyol els dies 29 de març i 14 de novembre de 2012, a Barcelona. En aquests dos dies de vaga general, els 32 estudiants del Màster van sortir al carrer amb les seves càmeres per enregistrar els fets des de diferents punts de vista, seguint les instruccions del director rus Victor Kossakovsky. El documental mostra els fets transcorreguts: els manifestants, la policia, els bombers, serveis mèdics i les càmeres omnipresents. Aquestes imatges, no obstant, adquireixen un nou sentit quan entren en relació amb la música del ‘Don Quixot’ del compositor Ludwig Minkus que li dona al documental un efecte de ‘film-ballet’ totalment imprevisible.

El documental es va estrenar al Festival Internacional de Cine Documental de Amsterdam (IDFA) i s’ha projectat també en el MOMA Documentary Film Festival de Nova York, al True/False Film Festival (EUA) i al Hot Docs–Canadà. Al Docs Barcelona, Demonstration es projectarà el 30 de maig als cinemes ARIBAU CLUB a les 22:15h, projecció que comptarà també amb un col·loqui amb els directors i el dissabte 31 de maig i 1 de juny, també a les 22.15h, al CCCB–SALA TEATRE.

El Màster en Documental de Creació, dirigit per Jordi Balló, proporciona una sòlida preparació, tant teòrica como pràctica, sobre realització i producció documental. Un programa del que han sorgit directors com Isaki Lacuesta, Mercedes Álvarez, Neus Ballús, o la muntadora Núria Esquerra, el director de fotografia Diego Dussuel o la directora de so Amanda Villavieja, entre molts altres. En les seves 8 edicions s’han produït 24 pel·lícules documentals, que han participat en els principals festivals internacionals. Èxits recents com La Plaga de Neus Ballús (ex alumna del Màster) o Bajarí d’Eva Vila (coordinadora del Màster) són alguns exemples dels molts fruits creatius que proporciona aquest Màster de la Universitat Pompeu Fabra.