Debat sobre les polítiques esportives a Barcelona a l’IDEC

El passat 28 d'abril es va celebrar a la seu de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra el primer i únic debat sobre polítiques en l'àmbit de l'esport a la ciutat de Barcelon a. Al debat van participar-hi Pere Alcober, per part del PSCMaite Fandos, per part de CIU;  Mª Àngels Esteller,per part de Partit Popular de Catalunya; Janet Sanz, per part d´ ICV-EUiAi Ignasi Planas, per part de la candidatura d'Unitat per Barcelona.El debat va ser moderat per Carles Murillo i Pere Solanellas, directors del Màster en Direcció i Gestió de l´Esport de l'IDEC-UPF.

Els diferents representants van explicar els grans trets de la seves polítiques en l'àmbit de l'esport. Per part del PSC, Pere Alcober va destacar l'èxit del model esportiu de Barcelona. Segons Alcober, aquest model s'ha de renovar per enfrontar-se als reptes que suposa la nova legislatura. L'actual president de l'Institut Barcelona Esports va destacar que l'esport s'ha de consolidar com element estratègic de projecció internacional que ja ha convertit Barcelona en una de les capitals mundials de l'esport.

Maite Fandos, de CiU, va destacar la importància de potenciar l'esport amb les plataformes ja existents, com el Consell de l'Esport Escolar de Barcelona. En aquest procés, s'hi han d'implicar tots els agents, tan públics com privats, per aconseguir que l'esport sigui un sector generador de riquesa. En aquest sentit, Fandos va explicar que és clau donar suport als clubs i entitats per aconseguir una gestió més professional dels recursos.

Per a Mª Àngels Esteller, del PartitPopular de Catalunya, el principal objectiu és l'enfortiment dels grans esdeveniments esportius i potenciar la marca Barcelona. Esteller va apuntar també la necessitat d'optimitzar el retorn de la inversió d'aquests grans esdeveniments no només en termes econòmics, sinó també en el foment de l'esport entre la ciutadania i el teixit associatiu de Barcelona. Pel Partit Popular, també és important replantejar la gestió de les instal·lacions esportives de la ciutat i buscar fórmules que garanteixin una gestió més eficaç dels recursos.

Janet Sanz, d'ICV-EUiA,va destacar que el balanç del mandat que ara conclou en l'àmbit esportiu és positiu. Per ICV-EUiA, és clau garantir la igualtat d'oportunitats en l'accés a l'esport de tots els habitants dels barris de Barcelona i dels col·lectius més desfavorits. Pel que fa els grans esdeveniments, ICV-EUiA mantindrà el seu suport sempre i quan es tracti de projectes sostenibles i coherents amb la naturalesa de la ciutat de Barcelona i el seu entorn.

Ignasi Planas, representant de la coalició Unitat per Barcelona, va estructurar el seu discurs al voltant de tres eixos fonamentals en l'àmbit de l´esport: negoci, salut i educació. Planas va destacar l'acció de l'actual govern municipal en l´àmbit del negoci de la mà dels grans esdeveniments esportius, però considera que aquest objectiu no ha de manllevar la promoció de l'esport base. En aquest sentit, el suport al teixit associatiu en aquest àmbit és clau per fomentar la pràctica esportiva i el seu paper clau en la salut i l´educació.

De tot això es va parlar i debatre en l'acte organitzat pel Màster en Direcció i Gestió de l'IDEC-UPF, que s'emmarca en el cicle “Esmorzars a l'IDEC parlant d'Esports”. El Màster en Direcció i Gestió de l'Esport revisa els aspectes funcionals de l'empresa i s'endinsa en els conceptes fonamentals de l'economia i el dret de l'esport i del patrocini. El curs també analitza amb profunditat la direcció i gestió d'empreses esportives, la organització d'esdeveniments i la gestió de clubs i fundacions.