David Loscos modera el debat sobre la música en streaming al Future Music Forum

El proper dijous 17 de setembre, el director acadèmic del Postgrau en Gestió del Negoci Global de la Música de la UPF Barcelona School of Management, David Loscos, serà l'encarregat de dirigir i moderar el debat sobre la música en streaming que se celebrarà en el marc del Future Music Forum, a Barcelona, que congrega molts dels principals actors i analistes internacionals que defineixen el futur de la música digital.

El debat tindrà lloc a les 15h. a l'antiga fàbrica Damn de Barcelona i comptarà amb Damien Tardieu (Niland), Olly Barnes (New Business), Maarten Van Wijck (La Cúpula Music) i Jason Reed (Domino Records).

Loscos escalfa motors pel debat amb el següent article que reproduïm a continuació:

CAP A LA FI DEL MODEL FREEMIUM A LA MÚSICA

L'agost passat, la Comissió Europea va concloure sense èxit una investigació a la recerca de possibles 'acords il·lícits' entre Apple i les principals companyies discogràfiques per deixar de llicenciar els seus catàlegs a serveis gratuïts de música en streaming. Els motius d'aquesta investigació es trobaven en el llançament del servei Apple Music que, des del juny passat, ofereix el mateix volum de cançons que Spotify, però únicament sota la modalitat de subscripció de pagament. Encara que no s'han trobat proves fefaents, la investigació no es pot donar per definitivament acabada.

Apple, com molts dels principals agents en la indústria de la música, no creu en la viabilitat del model freemium. Però la novetat no és aquesta, sinó que també són cada vegada més els usuaris que es mostren insatisfets amb l'obligatorietat de cedir dades personals a canvi de poder gaudir gratis de la seva música. D'acord amb els resultats d'un recent estudi dut a terme per la Universitat de Pensylvania, l'usuari accepta registrar-se i donar les seves dades per poder gaudir dels serveis per ‘resignació’ i no per ‘satisfacció’.

Així que, si per una banda tenim una indústria que representada pels seus artistes i productors es distancia o directament rebutja el model freemium. I de l'altra, uns usuaris àvids de rebre propostes que millorin la seva experiència. La conclusió és que els reptes a què s'enfronten els serveis gratuïts de música en streaming són enormes.

Aquesta setmana se celebra a Barcelona la 6a edició del Future Music Forum, una iniciativa que congrega molts dels principals actors i analistes internacionals que defineixen el futur de la música digital. Entre ells estarà Mark Mulligan, un ferm defensor del "niche màrqueting" que proposa que les companyies de música en streaming segmentin millor les audiències en funció de les seves preferències, per tal de poder oferir-los un accés acotat a uns continguts molt més rellevants a un preu significativament menor. Potser aquest sigui el camí.