Cristóbal Pera, ex alumne del Màster en Edició, serà el director de The Wylie Agency Espanya

The Wylie Agency, una de les agències literàries més importants del món, obrirà oficina a Espanya. La mateixa Agència Wylie ha emès un comunicat per anunciar l'obertura de la nova seu que dirigirà Cristóbal Pera, Doctor en Literatura Hispanoamericana per la Universitat de Texas a Austin i de Barcelona i Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management.

The Wylie Agency ha encarregat a Cristóbal Pera el repte d'expandir l'abast de l'agència en el mercat editorial en espanyol i representar als millors talents d'Espanya i Amèrica Llatina en altres llengües. Cristóbal Pera compta amb més de quinze anys d'experiència després de gairebé una dècada com a director editorial de Random House a Mèxic. Va començar la seva carrera editorial en Galàxia Gutenberg i, posteriorment, en Random House Mondadori, on va ser director literari del segell Debate. Com a director editorial del grup a Mèxic es va enfocar en formar un sòlid equip editorial i en el treball personal amb autors com Gabriel García Márquez, Enrique Krauze, Anabel Hernández i Lydia Cacho, entre d'altres.

Cristóbal Pera va cursar el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management el 1998. Després de 20 anys de formació, aquest màster s'ha convertit en un centre internacional de formació d'editors i professionals del sector del llibre i en un referent per a la indústria editorial. De fet, compta amb el suport i la col·laboració de tot el sector, des del Grup Planeta, Penguin Random House, Anagrama, GOOGLE, Grup 62, Círculo de Lectores, CEDRO, el Gremi d'Editors de Catalunya, la gran impremta Cayfosa, la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara o la Fira del Llibre de Frankfurt, entre d'altres. 'Des de la seva creació vam voler que fos un màster professionalitzador i per això sempre ens satisfà veure que alumnes nostres treballen en el sector i lideren llocs de rellevància en agències tan importants com Wylie. Aquesta connexió amb el sector és, sens dubte, el que ens dóna valor i el que ha permès que dos de cada tres alumnes del Màster treballin en relació amb el món de l'edició i del llibre', apunta Javier Aparicio Maydeu, director del programa de la Universitat Pompeu Fabra.