La Fundació Rosa Oriol i la UPF Barcelona School of Management impulsen la mediació professional

La directora general de la Fundació Institut d’Educació Contínua de la Universitat Pompeu Fabra, Carme Martinell, i Sor Lucia Caram, impulsora de la Fundació Rosa Oriol, que lluita contra la pobresa i l’exclusió social, han signat un conveni de col·laboració per impulsar diverses col·laboracions, entre elles les pràctiques d’alumnes que cursen el Màster en Mediació Professional durant el curs 2015-2016.

L’UPF Barcelona School of Management imparteix enguany la sisena edició del Màster en Mediació Professional, especialitzat en la gestió i resolució de conflictes, des de l'àmbit del dret privat i mercantil al dels conflictes socials. Aquest Màster està homologat per la Generalitat de Catalunya i reconegut pel Ministeri de Justícia com Entitat Formadora de Mediació.

Per la seva banda, la Fundació Rosa Oriol treballa en la prevenció, detecció i atenció de la població en situació d’exclusió social i promou la seva integració en el teixit social mitjançant la col·laboració amb diferents entitats i administracions. ‘La mediació com a estratègia de prevenció i resolució de conflictes socials és cada cop més demandada fruit dels bons resultats que presenta. El paper del mediador és essencial en aquests casos per  crear espais de col·laboració, preveure i diagnosticar les situacions de conflicte i oferir una alternativa de diàleg i acord en els casos de procediments judicials formals’, expliquen Javier Wilhelm i Maria Munné, directors del programa. Tanmateix, la mediació, des de la vessant preventiva pot ajudar a donar apoderament i suport als voluntaris, ajudant als que ajuden.

El conveni de col·laboració permetrà als alumnes del Màster realitzar pràctiques professionals per a la Fundació Rosa Oriol i participar en actuacions reals de gestió de conflictes i el desenvolupament de polítiques socials i d'actuacions concretes que assegurin la integració, la participació i el benestar de les persones necessitades.