Conveni de col·laboració amb el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) i Biocat

L?IDEC-Universitat Pompeu Fabra juntament amb el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) i Biocat (BioRegió de Catalunya) han signat un conveni de col?laboració per iniciar la quarta edició del Science and Innovation Management Studies (SIMS). El programa, que se celebrarà els pròxims 3, 4 i 5 de juliol, reunirà a grans directius de companyies europees i americanes juntament amb joves emprenedors del sector de la biotecnologia per compartir experiències i coneixements. El programa girarà aquest any entorn de les estratègies de planificació, els processos i l?ús dels assaigs clínics, així com la seva regulació legal. El Director del programa és el Dr. José Carlos Guitiérrez-Ramos, Inflammation Reserch GSK en Stevenage, Regne Unit.

El conveni de col?laboració ha estat signat pel director general de l?IDEC-Universitat Pompeu Fabra, Pau Verrié, el director general del Consorci Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona, Dr. Jordi Camí i Morell, i el president de la Comissió Executiva de Biocat, Dr. Manel Balcells i Díaz. A l?acte hi han assistit també Montse Vendrell, directora general de Biocat, Reimund Fickert, del PRBB i coordinador dels programes del SIMS i Patricia Borés del PRBB i coordinadora acadèmica del SIMS.

El SIMS és una plataforma d?aprenentatge que uneix empreses, acadèmics i parcs tecnològics per compartir experiències i coneixements. El professorat estarà format per directors de les millors empreses de biotecnologia d?Europa i dels Estats Units com Jennie Sykes de GSK, Damian O?Connell de Pfizer, Christian Elling de 7TM Pharmaceuticals, Piet Wiegerinck de Galapagos, Remy Luthringer de Forenap Pharma o Carlo Zanotti de Cellerix.

El Parc de Recerca Biomèdica (PRBB) és una gran infraestructura científica, en connexió física amb l?Hospital del Mar de Barcelona, que reuneix a sis centres públics d?investigació estretament coordinats entre sí. El PRBB és una iniciativa de la Generalitat de Catalunya, l?Ajuntament de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra (UPF). El compromís del PRBB és múltiple: des de generar nou coneixement en l?àmbit de les ciències de la salut i de la vida fins la transferència de la tecnologia i el coneixement al món de l?empresa. Un altre compromís molt important del centre és la formació del personal científic.

Biocat és l?organització impulsada per la Generalitat I formada per empreses i institucions públiques de recerca que dinamitza la biotecnologia I la biomedicina en Catalunya.