Els alumnes de Mediació faran pràctiques professionals al Centre de Mediació de Catalunya

• Per primer cop des de la seva creació, el Centre de Mediació de Catalunya incorpora alumnes en formació dintre de les seves activitats

El director general de Dret i d'Entitats Jurídiques del Departament de Justícia, Santiago Ballester, i la directora general de l’Institut d’Educació Contínua de la Universitat Pompeu Fabra (UPF-IDEC), Carme Martinell, han signat avui el conveni de col·laboració que permetrà que alumnes del Màster en Mediació Professional de l’UPF-IDEC realitzar pràctiques professionals al Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya.

El Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya, creat per la Llei 15/2009, de 22 de juliol, de mediació en l'àmbit del dret privat, és una institució que té com a principals objectius fomentar i difondre la mediació i facilitar-hi l'accés a tots els ciutadans. Per la seva banda, el Màster en Mediació de l’UPF-IDEC porta ja quatre anys formant professionals i està homologat per la Generalitat de Catalunya i reconegut pel Ministeri de Justícia com a Entitat Formadora de Mediació. Per primer cop des de la seva creació, el Centre de Mediació de Catalunya incorpora alumnes en formació dintre de les seves activitats. ‘Es molt important pels nostres alumnes perquè els permetrà entrar en contacte amb el procés divulgatiu de la mediació judicial i entrendre els diferents tipus de conflictes i la seva derivació cap a la mediació’, expliquen Javier Wilhelm i Maria Munné, directors del Màster en Mediació Professional de la Pompeu Fabra.

De fet, la conselleria de Justícia de la Generalitat de Catalunya s’ha fixat el repte de doblar el nombre d'expedients en què dues parts arriben a un acord, a banda del jutjat, mitjançant un Pla nacional d’impuls a la mediació. En aquest sentit, tot el treball d’informar i donar a conèixer la mediació com a alternativa al procés judicial esdevé part essencial de la tasca dels mediadors.