Conferència inaugural del Curs de postgrau de Dinamització de Projectes d’Envelliment Actiu

En el marc del conveni entre l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra i l’Ajuntament de Barcelona, la Sra. Ma. Assumpció Roset, Comissionada per a la Gent Gran de l’Alcaldia de Barcelona, va inaugurar el passat 6 de febrer, la 2a. edició del Curs de postgrau de Dinamització de Projectes d’Envelliment Actiu amb la ponència “El bon tracte a les persones grans”.

Tot seguit, la lliçó inaugural “Persona gran activa” va estar impartida per la Dra. Rocío Fdez. Ballesteros, catedràtica emèrita de la Universitat Autònoma de Madrid i experta reconeguda internacionalment. Ha estat consultora de la OMS en la redacció del document Active Ageing i membre del Comitè d'Experts de Nacions Unides per a la valoració del Pla d'Acció Internacional sobre l'Envelliment.

El  Curs de postgrau de Dinamització de Projectes d’Envelliment Actiu ha estat declarat com a bona pràctica pel Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, que té el compromís de potenciar la tasca de promoció de l’envelliment actiu de la gent gran de Catalunya.

El programa finalitzarà el dia 3 d’abril amb la taula rodona “Present i futur de les polítiques per a un envelliment actiu” en la que hi participarà, entre d’altres, Agustí Vilà, director de l’Oficina de Gent Gran Activa de la Generalitat de Catalunya.

ALTRES DADES D’INTERÉS SOBRE ENVELLIMENT ACTIU

• El Comissionat per a la Gent Gran de l’Alcaldia de Barcelona ha impuIsat el Pla Municipal per a les Persones Grans 2013-2016. Aquest pla  pren com a base el paradigma de "l’envelliment actiu" formulat per l’ Organització Mundial de la Salut (OMS)  presentat a la segona Assemblea Mundial de l’Envelliment l’any 2002. Alhora recull els principals reptes que la Unió Europea va definir al declarar l’any 2012  “Any Europeu de l’Envelliment Actiu i la Solidaritat entre Generacions”.
  • La UE contempla en el seu Programa HORIZON 2020 destinar una important quantitat de recursos als projectes que aportin solucions al reptes derivats de l’envelliment de la població a Europa.