Investigadors de la UPF Barcelona School of Management participen en la conferència IFORS 2014

La 20ª conferència mundial IFORS 2014 (Conference of the International Federation of Operational Research Societies) compta aquest any amb la participació de professors de la UPF Barcelona School of Management, molts d’ells investigadors del Business Analytics Research Group i altres membres de grups de recerca de l'àmbit de les Finances del Departament d'Economia i Empresa de la UPF.

Aquest congrés, que té lloc del 13 al 18 de juliol al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), està organitzat per l'associació internacional IFORS (International Federation of Operational Research Societies i se centrarà en la investigació operativa (IO), una disciplina que tracta de l'aplicació de mètodes analítics, matemàtics i informàtics avançats per ajudar a prendre les millors decisions en un món complex i canviant. Precisament l’Analytics o la Ciència aplicada als Negocis és l’eix central del mètode d’ensenyament de l’escola de negocis de la UPF que treballa conceptes com la programació matemàtica, la simulació, la teoria de jocs, metaheurístiques i l'anàlisi de xarxes com eines per millorar els resultats d'empreses, organismes i institucions.

Participació d'investigadors de la UPF

El director acadèmic de la UPF Barcelona School of Management, Daniel Serra de La Figuera, i la professora Helena Ramalhinho (com a co-presidenta) formen part del comitè organitzador de la conferència internacional, presidit per Elena Fernández, professora de la Universitat Politècnica de Catalunya. Altres professors que presentaran ponències son la mateixa Helena Ramalhinho, Àlex Grasas, Antonio Ladrón de Guevara, Adela Pages, Manel Baucells i Marc Le Menstrel. A més, altres docents de la UPF són coautors de ponències, com ara Kalyan Talluri, Albert Banal o la mateixa Helena Ramalhinho, coautora de quatre treballs.

Presentació dels darrers avenços en investigació operativa

La conferència IFORS 2014 reuneix prop de 3.000 assistents provinents de 75 països diferents i inclou 2.300 presentacions, organitzades en 120 grups i 617 sessions. La sessió inaugural va tenir lloc el 13 de juliol, presidida per Andreu Mas-Colell, conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya. Les sessions plenàries seran impartides per investigadors de gran prestigi internacional, com ara Jaume Barceló (UPC), Kate Smith-Miles (Monash University d'Austràlia), Margaret L. Brandeau (Stanford University) i Robert Blackburn (Information Services & Supply Cain of BASF).

IFORS, que compta amb més de 30.000 membres de tot el món, té com a missió promoure la investigació operativa com a disciplina acadèmica i com a professió. La federació, que organitza trobades cada tres anys, agrupa les associacions de quatre regons: Europa, EUA, Sud Amèrica i Àsia i representa les associacions dels països d'aquestes regions. Espanya està representada a IFORS per la Asociación Española Sociedad Estadística e Investigación Operativa, que es fa representar a la vegada per l'Association of European Operational Research Societies.