'Cómete el Mundo', el millor pla d'empresa del MBA 2015

• Un club de foodies online que t'ofereix descobrir món a través de la gastronomia ha estat premiat com el millor pla d'empresa del MBA de la UPF Barcelona School of Management

Menja't el Món! Aquesta és la proposta de negoci de sis alumnes de l'MBA de la UPF Barcelona School of Management que ha obtingut el reconeixement al Millor Pla d'Empresa de la promoció 2015. La valoració la va realitzar un tribunal extern format per antics alumnes de MBA, emprenedors i representants de Capital Risc. La proposta guanyadora planteja crear un Club per foodies online, Trotafoodies, el principal benefici del qual és rebre una caixa amb productes gastronòmics d'un país diferent cada mes. Mèxic, Thailanda, Rússia, França, Marroc... Cada caixa et descobreix els productes gastronòmics d'un país incloses begudes, salses, dolços i ingredients necessaris per elaborar un menú amb plats típics.

La caixa inclou a més les receptes, una explicació de cada producte, una fitxa explicativa amb dades, anècdotes, curiositats i informació turística i cultural del país i un QR amb accés a vídeo-receptes. 'Es tracta de poder descobrir des de casa a través d'una experiència gastronòmica com és un país: el seu menjar, els seus sabors, els seus dolços, els seus licors ... i pensat per a gent que li agrada viatjar, li agrada experimentar i provar coses noves', explica Vicenç Margalef, membre de l'equip Cómete el Mundo juntament amb Daniel Echevarría, Estefania García, Gerardo Guasch, Salvador Ortiz i Laura Sobrevias. 'Vam coincidir a l'MBA de la UPF Barcelona School of Management i va resultar que érem sis persones diferents i procedents de sectors molt dispars com auditoria, farmàcia, educació, química, traducció però ens vam adonar que tots teníem interessos comuns: viatjar, conèixer altres cultures , la gastronomia, les ganes de provar coses noves ... i així va sorgir Cómete el Mundo', afegeix Margalef.

La seva idea de negoci consisteix a crear una plataforma ecommerce per gestionar l'enviament de les caixes amb un model logístic basat amb el cross doking. A més el client no sap quin país rebrà cada mes, el que li dona un efecte sorpresa.  'La idea d'un Club ens va agradar perquè ens permet oferir serveis addicionals de fidelització com ofertes i descomptes en restaurants o agències de viatges, un blog amb informació, un fòrum per a l'intercanvi d'experiències, diaris de viatge, jocs, consells, un tauler d'anuncis i d'aquesta manera acabem creant una comunitat pròpia de persones afins'. Un disseny acurat i el packeting elaborat per la Fundació Privada DAU li aporta encara més valor i compromís social.

El tribunal del MBA va valorar a més de la seva originalitat i excel·lent presentació, la seva proposta de model logístic, de màrketing, de negoci i el pla financer. 'És un projecte ben pensat, ben estructurat, original però sobretot i això va ser molt valorat pel tribunal és un projecte amb viabilitat i aplicabilitat tant tècnica com econòmica el que li dóna encara més credibilitat', explica Jordi de Falguera, director de l'MBA. De fet, i atès que no requereix una gran inversió inicial, la direcció acadèmica els va animar a constituir una start-up. 'No ho descartem ja que ara estem molt animats amb tota la feina feta, tenim els contactes fets amb els proveïdors, el pla econòmic clar i sens dubte aquest reconeixement ens dóna més valor'.

El MBA de la UPF Barcelona School of Management també va voler reconèixer l'estudiant amb millor expedient acadèmic d’aquesta promoció, guardó que va recaure en Albert Orts per les seves excel·lents qualificacions durant el curs.

El projecte de l'Executive MBA
El projecte final en forma de pla d'empresa és un dels objectius de l'MBA de la UPF Barcelona School of Management que permet als participants obtenir una formació directiva multifuncional amb capacitat de lideratge. Per al proper curs, l'Executive MBA situa el projecte personal com a eix vertebrador de tot el procés d'aprenentatge. Cada participant treballarà un repte personal, un projecte que es definirà des de l'inici del curs sota la supervisió d'un mentor acadèmic i que l'ajudarà a identificar els coneixements clau que ha d'adquirir durant el curs i que, alhora, li permetran desenvolupar el seu propi projecte o repte empresarial. D'aquesta manera, la UPF Barcelona School of Management fa un pas endavant en la seva aposta ferma per la personalització, la transversalitat i el mentoring com a elements clau de la formació superior.