Comença la XVI edició del Màster de Comunicació Científica amb elevada participació internacional

El dilluns 7 de febrer va tenir lloc la inauguració de la 16a. edició del Màster de Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental de l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra. Aquest programa de formació especialitzada, que ha comptat sempre amb una bona proporció d'alumnes procedents d'altres països, aquest any ha batut el seu rècord.

En la present edició participen 31 estudiants; d'aquests, un 60% són de Catalunya, un 10% d'altres comunitats autònomes (Galícia, Aragó i València) i un 30% procedeixen d'altres països: Xina, Canadà, Regne Unit, Argentina, Mèxic, Uruguai, Perú, Itàlia i també d'Andorra.

Un tret diferencial d'aquest programa acadèmic és que està dirigit a professionals amb una formació pluridisciplinar. Una vegada més, aquesta característica s'ha vist reflectida en la composició d'aquesta nova promoció, integrada per 11 estudiants formats en diferents àrees de la comunicació (periodisme, comunicació audiovisual, comunicació institucional, relacions públiques i publicitat, etc.) I 20 procedents de diferents disciplines científiques i tècniques (biologia, farmàcia, biotecnologia, química, bioquímica, psicologia, enginyeria industrial i estadística).

Aquest any es va convidar a pronunciar la conferència inaugural a Octavi Quintana, responsable del Directorado B "Àrea de Recerca Europea" de la Direcció General de Recerca de la Comissió Europea, que va centrar la seva exposició en "La trobada de la ciència amb la societat: objectius del programa europeu Science in Society ". L'acte, que va estar presidit pel rector de la universitat, Josep Joan Moreso, va comptar també amb la participació d'Enric Banda, Director de l'Àrea de Ciència, Investigació i Medi Ambient de la Fundació "La Caixa". Fa uns mesos, la Fundació "La Caixa" i la Universitat Pompeu Fabra van signar un conveni de col·laboració per fomentar la formació en comunicació científica incloent en aquest acord una ajuda específica pel recolzament i la consolidació del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i ambiental.

El director del programa, Vladimir de Semir, va fer èmfasi en la diversitat cultural i la diferent formació dels estudiants del màster remarcant que aquest fet és enriquidor i una característica d'aquest màster.

Per finalitzar aquesta jornada, el rector de la universitat, Josep Joan Moreso, va indicar que una societat complexa com la nostra implica un major grau de responsabilitat i per arribar a això és necessari conèixer els avenços. La comunicació científica ens fa més cultes científicament i més responsables èticament.

Europa 2020: una estratègia per a un creixement intel·ligent, sostenible i integrador.