Cinc videojocs creats per alumnes del Màster en Videojocs que podràs veure al Barcelona Games World

El món dels videojocs tindrà una nova capital durant quatre dies: Barcelona Games World. El nou esdeveniment de la indústria dels videojocs organitzat per l'Associació Espanyola de Videojocs (AEVI) i Fira de Barcelona se celebrarà entre el 6 i el 9 d'octubre al recinte firal de Montjuïc i reunirà a les principals companyies del sector amb les últimes novetats del mercat i comptarà també amb la presència del Màster en Creació de Videojocs de la UPF Barcelona School of Management. Aquest màster, que enguany compleix la seva 15 edició, va ser pioner a Espanya i està considerat com un màster de referència en la indústria del sector nacional i internacional.

El seu director és Daniel Sánchez-Crespo, CEO de Novarama, la primera empresa del país que va desenvolupar videojocs per Sony, i creador d'Invizimals. A més, un gran nombre dels seus exalumnes han estat guardonats en certàmens tan prestigiosos com l'Independent Games Festival, ArtFutura, Creanimax o el Three Headed Monkey Awards.

La UPF Barcelona School of Management estarà present al Barcelona Games World amb cinc videojocs creats per alumnes del Màster. Vols saber quins?

Broken Puppet

Broken Puppet és una aventura plena de puzles, en la qual dirigiràs a Katherine, una vella titella que ha estat abandonada a les golfes d'un antic teatre de titelles. El temps farà efecte en el seu delicat cos de porcellana, pel que serà reemplaçada per un titella nova, molt més bella i resistent. Katherine lluitarà per tornar a l'escenari, lloc que li havia donat la seva passada fama. Mitjançant l'ús d'una bobina de fil màgica, podrà llançar agulles amb les quals interactuar amb l'entorn d'una forma completament innovadora. Katherine pot moure pràcticament tots els elements que trobi, fent del seu camí un repte realment interessant i dinàmic. Aconseguirà Katherine desfer-se de la seva malvada substituta, i recuperar així la fama perduda?

Dream Hill

Dream Hill és un videojoc de 'sandbox amb shooter' la aventura es trasllada a un poble evocador on el jugador podrà interactuar amb els elements (boques d'incendi, cubells d'escombraries, segadors, ruscs d'abelles, etc.), combatre, construir i recol·lectar materials (crafting) o pilotar cotxes. El joc comença amb un nen poruc preocupat per recuperar l'orella del seu ós de peluix en un poble ple de nens entremaliats. Un d'ells, tractarà de robar al Timmy el seu osset de peluix, Teddy. Durant el forcejament el nen arrencarà l'orella de Teddy i marxarà amb ella. Timmy sent llavors que ha de fer alguna cosa per recuperar aquesta peça, part del que és el seu millor amic. En realitat, Timmy representa el costat oposat al nen: el més atrevit, animat i guerrer. Així la la trama va evolucionant i Timmy anirà progressant, anira sentint-se cada vegada més valent fins aconseguir enfrontar-se al líder de la colla dels Bee Kids: Big Bee, el nen més gran del poble.

Slam Junk!

Salam Junk! és un joc hack and slash amb plataformes i puzles, en el qual controles a un cyborg. Per poder avançar hauràs d'utilitzar les teves habilitats magnètiques, sacrificant l'energia de la bateria que el manté amb vida. Al començament del segle vint, ens trobem en un món on l'electricitat està sent generada per una única corporació. La sobtada mort de la majoria dels treballadors d'aquesta indústria ha fet saltar les alarmes de tots els governs. Els robots van ser creats per a ser pacífics i eficients per la cúpula de la corporació per a treballar a la fàbrica. Però ara estan fora de control i planejant construir el seu propi món, matant a tot aquell que els intenti aturar. Després de molts intents fallits, sembla que hi ha algú que pot aturar tota aquesta bogeria. Creat amb l'última tecnologia, Drew Knight és el nou prototip d'arma humana, l'únic capaç de doblegar aquesta amenaça mecànica.

Lumen

Lumen és un trencaclosques on el jugador assumeix el control d'una nena atrapada en un món de malsons mentre intenta escapar. Amb l'única ajuda d'una càmera haurà de sortejar trampes, fugir dels seus enemics i utilitzar les seves fotografies per canviar el món que l'envolta. Com moltes altres nits que no recorda, es desperta en somnis. Es troba en un món de malson i on una veu misteriosa li diu que s'aixequi i comenci a caminar. Una càmera de fotos apareix als seus peus.

Aquest grup d'estudiants va formar Thousand Cranes Studio, que juntament amb Shijia han estat considerats entre els 100 millors jocs independents del món per IndiDB i més recentment, ha estat qualificat com el tercer entre els TOP TEN Best Free PC Games 2013 al web Gismo 's Freeware.

The Path of Shadows

The Path of Shadows és un joc d'acció i d'infiltració amb una estètica única creada com a projecte final del Màster en Creació de Videojocs. Path of Shadows va ser Premi Innogames al Millor Joc Universitari en GameLab 2014 a Barcelona. A The Path of Shadows serem un assassí que, com podeu intuir, necessita mantenir-se ocult en les ombres per poder desplegar les seves mortals habilitats.

Vols descobrir més? Vine a visitar-nos a l'estand de Barcelona Games World i descobreix altres projectes del Màster en Creació de Videojocs al nostre blog DigitalMedia