Cicle de films del Màster en Documental de Creació del IDEC a la New York University (4 octubre-6 desembre 2010)

El Catalan Center de la New York University, organitza entre octubre i desembre una selecció de films iniciativa del Màster en Documental de Creació (1998-2011) de l'IDEC- Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. El cicle està co-organitzat pel Catalan Center amb la col.laboració del Kanbar Institute for Film & TV, el Programa de Film Studies a la Tisch School of the Arts, i el Rei Juan Carlos Center, tots ells de la New York University.

Sota el lema "Catalonia, land of missegetes" (Catalunya, terra de fusió de gents), el programa que també aplega altres artistes catalans, va començar el 4 d'octubre amb la projecció de "En Construcción" de José Luis Guerín i acabarà el 6 de desembre amb "Cuchillo de Palo" de Renate Costa, ex-alumna del màster.

El cicle es clourà amb una conversa entre Jordi Balló, director del postgrau i Richard Peña, el director de la Lincoln Center Film Society.

D'aquesta manera, Nova York agafa el relleu del festival de Rotterdam que va presentar el passat gener una secció especial dedicada als films del màster sota el títol "Signals Pompeu Fabra". Gregor Tamsma, el programador d'aquest festival, parlava al catàleg de "Els cercles del Màster de la Pompeu Fabra" fent referència a l'abast de la tasca realitzada en el món del documental durant les set edicions del màster. El mateix Tamsma ha participat en la selecció dels films per al cicle de Nova York.