Christopher Tulloch i Carles Pont participen a la jornada "El Procés Català en la premsa internacional"

Com tracta la premsa internacional el Procés Català?

Amb aquesta premisa el Grup de Recerca en Comunicació Política, Mitjans i Democràcia (POLCOM) organitza, el proper 27 de juny, una jornada que té per objectiu reflexionar sobre la presència del “procés” als mitjans de comunicació dels països més industrialitzats del món. A la jornada hi participaran Christopher Tulloch i Carles Pont, professors de la UPF Barcelona School of Management en el Màster en Periodisme Polític Internacional i Màster en Comunicació Política, respectivament . Tant Pont com Tulloch formen part del Grup (POLCOM) com a coordinadors del projecte el qual s'emmarca la jornada.

L’acte, que es durà a terme a l’auditori del campus del Poblenou entre les 9.00 i les 17.00 hores, l’inauguraran Raül Romeva, conseller d’Afers exteriors, Relacions Institucionals i Transparència de la Generalitat de Catalunya, Josep Fernández Cavia, director del Departament de Comunicació, i Carles Pont, professor del mateix departament.

Les ponències principals seran les que farà Albert Royo, Secretari general del Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya, titulada “La percepció pública del procés català a l’exterior”, i la de Hugh O’Donnell, professor de la Glasgow Caledonian University, titulada “Catalonia seen from Caledonia: Catalunya en la premsa escocesa”.

La jornada acabarà amb una taula rodona amb la participació de corresponsals estrangers de mitjans de comunicació rellevants en l’escena internacional: Raphael Minder, del New York Times; Mathieu de Taillac, de Le Figaro i Radio France; Ute Mueller, de Die Welt, i Martin Roberts, excorresponsal de Reuters i col·laborador de premsa anglesa. El debat el moderarà Mònica Terribas, directora del Matí de Catalunya Ràdio i professora del Departament de Comunicació de la Universitat.

El projecte de recerca Catalunya als ulls del món. Anàlisi de la presència i construcció del relat del context sociopolític a la premsa internacional (2010-2015) és la llavor de la jornada i té el suport de l’Institut d’Estudis de l'Autogovern de la Generalitat de Catalunya. L’assistència a l’acte és lliure i gratuïta, prèvia inscripció.