La Universitat Johns Hopkins i la UPF obren un centre internacional de polítiques públiques a Barcelona

La Universitat Johns Hopkins, un dels centres universitaris més importants dels Estats Units, i la UPF, amb qui tradicionalment ha col·laborat en l'àmbit de les polítiques públiques, han inaugurat el Johns Hopkins University-Pompeu Fabra University Public Policy Center,ubicat al nou Edifici de recerca de la UPF al campus de la Ciutadella.

El centre neix amb l'objectiu de millorar el benestar social i la qualitat de vida de les persones a ambdós costats de l'Atlàntic. En aquest sentit, establirà programes de recerca i de docència a nivell de postgrau en temes cabdals del s. XXI com el canvi climàtic, les crisis financeres, econòmiques, socials i polítiques, els moviments migratoris o la integració econòmica, financera i política europea, entre d'altres.

La creació del centre és fruit d'una activa col·laboració entre ambdues universitats en el decurs dels anys, especialment en el camp de les polítiques públiques, encapçalada pel professor de Health and Public Policy de la JHU i Catedràtic emèrit de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, Dr. Vicenç Navarro, qui dirigeix el Màster en Polítiques Públiques a l’UPF-IDEC.