La UPF crea la Càtedra Pompeu Fabra per mostrar el seu compromís amb la catalanitat

La Universitat Pompeu Fabra, per iniciativa del seu rector, Jaume Casals, ha creat la Càtedra Pompeu Fabra, amb l’objectiu de fer més explícit el compromís de la UPF amb la catalanitat, a més de donar visibilitat a les activitats sobre promoció de la llengua i cultura catalanes que es duen a terme a la Universitat, tant en recerca com en docència.

La Càtedra, dirigida per M. Teresa Cabré, professora emèrita de la UPF i directora acadèmica del postgrau  en Fonaments de Terminologia a l'UPF-IDEC, compta amb el patrocini de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) i del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i treballarà en quatre àmbits diferents: la promoció del coneixement i l’ús de la llengua en la docència i per part dels estudiants; la producció de recursos de suport a l’aprenentatge i la millora de la qualitat lingüística; la dinamització de la promoció de l’ús del català, i l’extensió cultural.

L’acte de presentació de la Càtedra es va fer a la seu de l'UPF-IDEC i va comptar amb la lliçó “Filosofia de les identitats”, a càrrec de Josep Ramoneda, periodista i escriptor i la presència de M. Teresa Cabré, Jaume Casals, rector de la UPF; Joandomènec Ros, president de l’IEC i Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística.

Created with flickr slideshow.