El professor Carles Murillo participa en la Jornada Sportnomia "Descubriendo nuevas oportunidades de negocio"

Ahir 23 de gener, Carles Murillo, catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat Pompeu Fabra, va participar en la jornada Sportnomia, una jornada sobre les oportunitats de negoci en el món de l'esport organitzada per TecnoCampus. La conferència inaugural  “La potencialitat de l’impacte econòmic de l’Esport” va anar a càrrec d’Andrés de la Dehesa, vicepresident de l’Associació Espanyola de Fabricants i Distribuïdors d’Articles Esportius i CEO de Codesport.

Posteriorment es va realitzar una taula rodona moderada per Oscar Duran,  professor del Màster en Direcció i Gestió de l’Esport i director d'Operacions de Duet Sports. A la taula va participar:

Carles Murillo, director del Màster en Direcció i Gestió de l’Esport de la Barcelona School of Management i professor del  Màster en Tecnologia de l'Esport de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra.
Xavier Esteve
, director del clúster de la indústria de l'esport INDESCAT.
Xavier Ciprés
, CEO & Founder de CreativiLab.

La indústria de l'esport és un dels sectors més dinàmics en el món, i especialment a Catalunya. El 49% de la població adulta pràctica esport i la tendència, afirma Xavier Esteve, “anirà en augment per una raó molt senzilla: la generació dels que ara tenen 50 anys mai ha vist els seus pares fent esport, en canvi, ells en fan i els seus fills ho veuen des de petits”.

En aquest sentit, Xavier Ciprés, expert en Màrqueting, considera que per generar impacte econòmic en el territori s’ha de generar continguts amb l’objectiu de fidelitzar les tendències i hàbits esportius de la població d’un determinat territori.

Actualment, l’esport genera el 2,1% del PIB a Catalunya i 45000 llocs de feina. Per formar aquests professionals, es va llançar l’any 2006 el Màster en Direcció i Gestió de l’Esport de la Barcelona School of Management, que dirigit pel professor Carles Murillo i per Pere Solanellas, CEO & Founder de Wuics, ha format a més de 200 participants.  Aquest màster ha estat reconegut nacional i internacionalment pel Rànquing Eduniversal (Desembre 2013) i pel Rànquing 250 del diari El Mundo que situa al màster en quarta posició en  la categoria de màsters d'empresa especialitzats.

Entre d’altres negocis esportius, la tecnologia aplicada a l’esport s’ha convertit en un negoci clau per la indústria de l’esport, demandant nous professionals capaços de respondre a les necessitats de les activitats esportives.

Per cobrir aquesta necessitat de mercat, neix el Màster en Tecnologia de l'Esport de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra, desenvolupat conjuntament amb l’INDESCAT, clúster català de la indústria de l'esport. Aquest màster proporciona una formació professional en la concepció, el disseny i l'ús innovador de tecnologies aplicades a l'esport i a l'activitat física (sistemes d'avaluació de rendiment, maquinària d'entrenament, roba tècnica esportiva...).