Carles Murillo, nou president de l'Associació Espanyola d'Economia de l'Esport

• El VIII Congrés Iberoamericà d'Economia de l'Esport celebra la primera assemblea constituent de la Societat Espanyola d'Economia

El Director del Màster en Direcció i Gestió de l'Esport de la UPF Barcelona School of Management Carles Murillo, ha estat nominat president de l'Associació Espanyola d'Economia i Gestió de l'Esport en el marc de la 8ª edició del Congrés Iberoamericà d'Economia de l'Esport (CIED8) celebrada els dies 7, 8 i 9 de juny a la Facultat de Ciències Jurídiques i Socials de Ciudad Real, una de les seus de la de la Universitat de Castella la Manxa.

El congrés té caràcter anual i reuneix professionals i acadèmics de l'Economia i Gestió de l'Esport. Al congrés es debat i discuteix sobre temes com: impacte econòmic d'esdeveniments esportius, anàlisi de demanda, apostes esportives, discriminació en l'esport, gestió d'entitats i instal·lacions esportives, màrqueting esportiu, o salut pública. Aquest any a més va ser un congrés especial, ja que en una de les sessions es va celebrar l'assemblea constituent de l'Associació Espanyola d'Economia i Gestió de l'Esport.

El congrés va estar dedicat a l'ús de les dades en l'economia de l'esport. Carles Murillo, director del Màster en Direcció i Gestió de l'Esport va moderar una taula rodona sobre el tema del Big Data en l'esport i presentar, juntament amb el professor Jaume García del Departament d'Economia i Empresa de la UPF, una ponència sobre el perfil dels gamers dels eSports. Julia Bosch, Jaume García i Carles Murillo van presentar també una comunicació relativa al mesurament del pes econòmic de l'esport a Catalunya i la seva capacitat d'arrossegament com a sector d'activitat econòmica.

El congrés va acollir a més la convocatòria de l'assemblea constituent de la Societat Espanyola d'Economia de l'Esport (SEED), els estatuts van ser aprovats de forma unànime entre els assistents. Formen part del grup promotor d'aquesta societat científica un grup de prop de 50 persones de l'àmbit acadèmic i professional amb formació econòmica, empresarial, en gestió, en ciències de l'activitat física i l'esport, així com en ciència política i dret.

En l'assemblea, que va escollir la primera junta directiva i al primer president de l'Associació, també es va proposar com a membre honorífic del SEED al professor Plácido Rodríguez de la Universitat d'Oviedo, col·laborador habitual en el Màster en Direcció i Gestió de l'Esport.