El Govern reforma el contingut de la prova d'accés a l'advocacia

• Estudiants i Universitats disposen de tres mesos per actualitzar els continguts

El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) va publicar el passat divendres 13 de febrer, la convocatòria de la segona prova per a l'exercici de la professió d'advocat per a l'any 2015. La celebració de l'examen tindrà lloc la segona quinzena de maig de 2015, una data molt esperada pels estudiants que van acabar el Màster en Advocacia el passat mes de desembre i resten a l'espera de la prova per poder exercir. No obstant això, la publicació de la convocatòria ha deixat perplexos estudiants i universitats. 'La gran sorpresa ha estat que han modificat el programa de matèries quan només falten tres mesos per a la realització de la prova’, afirma Ramon Ragués, director acadèmic del Màster en Advocacia de la Universitat Pompeu Fabra.

Ragués celebra que el Ministeri hagi decidit reduir el temari 'extens i inabastable' però lamenta l'absència de connexió entre màster i examen d'accés. 'Temes de procediment penal o de prevenció de blanqueig han estat incorporats i altres, en canvi, eliminats quan estem a meitat de curs i això ens obliga ara a modificar els continguts del màster per adaptar-los millor a la demanda de la prova sense garanties que la convocatòria de l'any que pugui també ser modificada', apunta Ragués. Encara que el més preocupant, per Ragués, són els alumnes que ja van acabar el màster el passat mes de desembre i estaven a l'espera de la convocatòria. 'Seguim sense entendre perquè es convoca la prova mesos després que hagin finalitzat els màsters d'accés a l'advocacia, deixant durant aquest període (de gener a maig de 2015), a centenars de persones sense poder exercir l'advocacia'. Per Ragués, qüestions com avançar la convocatòria, major precisió de continguts o millorar l'estructura de l'examen són essencials per garantir la correcta formació dels futurs advocats. 'Cal exigir al Ministeri que garanteixi una certa estabilitat en els continguts de l'examen perquè en cas contrari no podem garantir que els nostres programes cobreixin totes les matèries i és inacceptable pretendre que cada any modifiquem els programes'.

D'altra banda, celebra que el Ministeri hagi descentralitzat la prova que aquest any podrà realitzar-se a més de a Madrid, en les comunitats autònomes d'Andalusia, Galícia, País Basc, Catalunya i Principat d'Astúries. El termini de sol·licitud per a l'examen d'accés a l'advocacia és del 14 de febrer al 20 de març i la prova manté la mateixa estructura que l'any anterior, és a dir, un examen de 75 preguntes tipus test i sense cas pràctic a desenvolupar (una prova comuna entre els estudiants de Dret). D'elles, 50 versaran sobre matèries comunes, i 25, sobre l'especialitat escollida per l'aspirant (civil-mercantil, penal, administratiu o laboral).

CONVOCATÒRIA BOE