Candaya publica la primera novel·la fruit de la Beca Han Nefkens del Màster en Creació Literària

Anatomia de la memòria és el llibre d'Eduardo Ruiz Sosa publicat per l'editorial Candaya fruit de la I Beca Han Nefkens del Màster en Creació Literària de l'UPF-IDEC. Aquesta beca és una iniciativa conjunta de la Fundació Han Hefkens i la Universitat Pompeu Fabra creada el 2012 per fomentar la publicació d'obres literàries. Aquest any es va concedir a Eduardo Ruiz Sosa el que li va permetre cursar el Màster de Creació Literària del UPF-IDEC d'un any de durada i escriure la novel·la. La beca comprèn un sou de 1.300 euros mensuals al llarg de tot l'any, més el cost del màster i l'edició posterior del llibre.

Eduardo Ruiz Sosa va néixer a Culiacán, Mèxic, el 1983 i des de 2006 resideix a Cerdanyola del Vallès (Barcelona). Va realitzar el màster al llarg del curs acadèmic 2012-2013 i va treballar en la novel·la Anatomia de la memòria que ara surt a llum. És una novel·la sobre la necessitat de la rebel·lió del Mèxic actual i la situació de violència, desolació i oblit, i sorprèn per l'originalitat i complexitat de la seva estructura en forma d'un tractat d'anatomia que va disseccionant els mecanismes, les trampes i les dificultats de la memòria. 'És el primer treball que neix d'aquesta beca que té com a objectiu precisament afavorir la creació i producció d'obres contemporànies en un moment que és difícil publicar pel context de crisi en què vivim', explica Jorge Carrión, coordinador del Màster en Creació Literària.

Precisament, entre els objectius del Màster en Creació Literària de l'UPF-IDEC hi ha la promoció i publicació d'obres. L'editorial Candaya s'ha sumat a diverses iniciatives com la publicació d'Emergències. Dotze contes iberoamericans realitzat també pels alumnes del Màster. ‘El Màster està impartit íntegrament per escriptors que volen formar escriptors però també senten la necessitat d'actuar com a promotors i afavorir la connexió entre escriptors i editorials '.

La propera convocatòria de la Beca Han Hefkens està prevista per al curs 2015-2016. El guanyador de la segona edició va ser Matias Candeira que està actualment cursant el Màster en Creació Literària a l'IDEC-UPF i treballant en la que serà la seva primera novel·la.

Presentació pública:

BARCELONA:

Lloc: Llibreria La Memòria (Plaça de la Vila de Gràcia, 19, Barcelona)
Dia i hora: 7 d'abril a les 19.30 hores
Presenta: Jorge Larrosa (assagista i professor del UB)

Lloc: Llibreria Cervantes y Compañía (Calle de Manuel Malasaña, 23, Madrid)
Dia i hora: 10 d'abril a les 19.30 hores
Participen: Eduardo Ruiz Sosa (autor), Javier Moreno (escriptor) i Jorge Carrión (coordinador de la beca Han Nefkens).