Més de 300 experts en comunicació científica omplen la 5a edició del Campus Gutenberg

• El Campus Gutenberg commemora enguany els 25 anys de comunicació pública de la ciència en el món
  • La inauguració comptarà amb l'assistència de Brian Trench i Pierre Fayard, experts internacionals sobre divulgació científica

La xarxa internacional de comunicació científica, la Public Communication of Science & Technology (PCST), compleix aquest any el seu 25 aniversari, coincidint també amb el 25 aniversari de l'Associació Catalana de Comunicació Científica i el 25 aniversari de la Universitat Pompeu Fabra. Aquest triple aniversari no ha passat per alt a la Pompeu Fabra, que el proper 14 i 15 de setembre reunirà més de 300 experts en comunicació i divulgació científica en la cinquena edició del Campus Gutenberg, l'escola d'estiu dedicada a la comunicació i a la cultura científica. Aquest Campus s'ha convertit en el punt de trobada de tots aquells que treballen en l'àmbit de la comunicació i la divulgació de les ciències: investigadors, comunicadors, periodistes, professors, membres del CSIC, astrofísics, biòlegs, metges, farmacòlegs, ecologistes...

El Campus tindrà lloc a l'edifici Balmes de l'UPF-IDEC amb una cinquantena d'activitats entre ponències, tallers, microdiàlegs, laboratori d'idees, debats i abordarà temes com la divulgació de la ciència en línia, la ciència a la ràdio o el teatre, la gammificació de la ciència o l'ús de les xarxes socials per a la difusió científica. El campus comptarà a més aquest any amb l'assistència de dos grans experts: Brian Trench, director de l'School of Communications of Dublin City University i president de la PCST i el catedràtic de la Universitat de Poitiers, Pierre Fayard. 'Les noves infraestructures digitals que donen accés gairebé instantani a la informació han trencat barreres tècniques, culturals i econòmiques en els sistemes tradicionals de comunicació. Avui la comunicació entre el món de la ciència i el públic -inclòs, naturalment, el propi periodisme científic- ha canviat i això suposa canvis en les estratègies de comunicació. Tot això ho analitzarem al Campus per tal de millorar la percepció col·lectiva de les ciències i de les seves aplicacions', expliquen Vladimir de Semir i Gema Revuelta, directors acadèmics del Màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental de la UPF Barcelona School of Management.

El Campus Gutenberg és una iniciativa del Màster en Comunicació Científica de la UPF Barcelona School of Management i l'Obra Social “la Caixa, i compta amb la col·laboració del Centre d’Estudis Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra i l'Associació Catalana de Comunicació Científica.

Tallers, espectacles i monòlegs

No tot són ponències i debats al Campus Gutenberg. El programa inclou també actes molt diversos com una trobada de programes de ràdio -públics i privats- dedicats exclusivament a la divulgació científica a Espanya; una ponència de Ricardo Moure Ortega, biòleg i col·laborador al programa Al Aire amb Andreu Buenafuente i membre de The Big Van Theory (Científics sobre rodes) sobre comunicació transgressora i un espectacle de trapezi de la companyia Cia. Hotel iocandi i narrat per Carlos Pardo Pastror, ??estudiant de doctorat del Laboratori Fisiologia Molecular i Canaolpaties (DCEXS-UPF) sobre l'equilibri de forces.

Programa del Campus Gutenberg