La UPF Barcelona School of Management participa a la Setmana de la Mediació a Catalunya

El proper dia 21 de gener se celebrarà el Dia Europeu de la Mediació. El Consell d'Europa va ser la primera institució europea que va manifestar la necessitat d'instituir, promoure i reforçar la mediació com un procediment de resolució de conflictes i es va materialitzar en la Recomanació nº R (98) 1, sobre mediació familiar, aprovada pel Comitè de Ministres del Consell d'Europa, el 21 de gener de l’any 1998.

La UPF Barcelona School of Management juntament amb l’Ajuntament de Sant Vicenç dels participen a la Setmana de la Mediació a Catalunya amb activitats de promoció i divulgació programades per aquest proper 21 de gener al poble de Sant Vicenç dels Horts.
Des de les 12 del matí, a la mateixa plaça de la vila hi haurà un Estand informatiu i de promoció d’eines alternatives per la gestió de conflictes, a càrrec del Màster en Mediació Professional de la UPF Barcelona School of Management.

La Mediació com a eina alternativa per a la gestió dels conflictes i la promoció de la cultura del diàleg és el títol que donarà peu a la xerrada que es durà a terme a l’estand institucional de la plaça de la Vila a les 18:00h de la tarda. La xerrada anirà a càrrec de Javier Wilhelm, mediador professional i codirector del Màster en Mediació professional de la UPF Barcelona School of Manegement i d’Arantxa Vilar, mediadora professional i membre de l’equip docent del màster en Mediació professional. Precisament, Javier Wilhelm rebrà, el dia abans, la Medalla al Mèrit professional en Mediació, atorgat per l’Escola de Mediació i resolució de conflictes de Madrid.

A Catalunya des del 2009 tenim una llei vigent que regula i promou la mediació, i és una realitat per a moltes persones que ja l'han provat. Avui en dia molts jutges, advocats, notaris recomanen la mediació a les persones que tenen un conflicte, ja que aquesta els proveeix un mètode ràpid, segur i econòmic per resoldre els seus problemes, tant en el sentit monetari com també en l'emocional', explica Javier Wilhelm.

El Màster en Mediació Professional de la UPF Barcelona School of Management porta ja sis anys formant professionals i està homologat per la Generalitat de Catalunya i reconegut pel Ministeri de Justícia com a Entitat Formadora de Mediació.