Set alumnes del Màster en Periodisme Internacional guanyen els Premis 20Blogs a millor bitàcola de 2013

El blog 'Goldman Sachs is not an aftershave' va néixer a les classes del Màster en Periodisme Internacional del UPF-IDEC l'any passat amb l'objectiu de poder explicar i publicar informació internacional. En acabar el curs, diverses alumnes van decidir mantenir el bloc i professionalitzar-lo. 'Ens va ajudar molt, Marcos Lamelas, professor del Màster qui ens va donar suport des del primer moment. Ens va dir que teníem una proposta diferencial i que això és la clau per tenir èxit’, explica Esperanza Escribano, ex alumna del Màster en Periodisme Internacional i una de les impulsores del blog.

I, sembla ser, que tenia raó. Aquesta setmana han aconseguit el guardó a millor bitàcola d'actualitat i a millor blog del 2013 en els Premis 20Blogs. 'Encara no ens ho creiem' afirma.

En total són vuit: vuit dones, vuit periodistes. 'Set de nosaltres ens vam conèixer al Màster de l'UPF-IDEC i posteriorment es va sumar la Susana'. Són Esperanza Escribano, Claudia Morán, Verónica Furlan, Núria Segura, Maria Gobern, Elena González, Blanca Blay i Susanna Arús. La Verónica Furlán i la Núria Segura Insa van rebre la Beca Talent de l'UPF-IDEC durant l’any 2013-2014. 'Quan vam acabar el màster vam veure que el blog seria d’una banda, una manera de mantenir el contacte i, per l'altra, de poder publicar, donada la situació del sector'.

L'aposta dels mitjans en periodisme internacional és cada cap més escassa i encara que avui totes treballen a mitjans o al sector de la comunicació, necessitaven un lloc on poder fer periodisme internacional. 'Volem acostar-nos a les mil i una realitats d'aquest planeta i explicar des de la veritat, l'anàlisi i l'estil directe. I com som dones, ho fem des d'una perspectiva femenina'. Aquest és el seu fort, el seu valor diferencial. 'Hi ha dones corresponsals, dones com Rosa Maria Calaf, Olga Rodríguez o Mònica García Prieto però la gran majoria de corresponsals són homes i això fa que tinguem una visió massa masculina del passa al món. Davant l'excés de testosterona, una mica més d'estrògens', proposen.

El blog compleix al maig un any, publiquen cada dia un article sobre Europa, EUA, Amèrica Llatina, el Món Àrab, Àsia, Ucraïna… El seu objectiu és mostrar que fets molt llunyans poden tenir repercussió a la nostra vida quotidiana. Així expliquen el nom del seu blog: Goldmans Sachs no és un aftershave, sinó un banc d'inversió que va vendre paquets d'hipoteques subprime i Bretton Woods no és una marca de whisky, és el sistema econòmic mundial format pel Banc Mundial (BM) i el Fons Monetari Internacional (FMI).

El seu blog s'ha convertit en la plataforma ideal per fer el que més els hi agrada: periodisme internacional. ‘El blog et permet tenir un estil més informal, directe, donar opinió, interactuar amb el lector', diu Escribano. Reconeixen que les xarxes socials els han ajudat molt. Tenim uns 150 lectors diaris tot i que arran del premi aquesta setmana hem rebut més de 2.600 visites en un dia. Un pas ferm cap a la possibilitat de convertir el blog en un negoci i seguir fent el que més els hi agrada: escriure.

Entrevista a 20 minutos: http://www.20minutos.es/noticia/2121862/0/premios-20-blogs/goldman-sachs/blog-ganador-2013/