'BLA, BLA, BLA', el primer festival d'animació de la UPF Barcelona School of Management

• Universitat i indústria, aliades per promoure el sector de l'animació a Barcelona
  • El festival BLA, BLA, BLA se celebra el 18 i 19 de gener amb el repte de convertir-se en la trobada anual del sector a la capital catalana
  • Es preveu que el 2020, la indústria superi a Espanya els mil milions d'euros de facturació

No hi ha dubte que l'animació a Espanya ha experimentat un creixement en els últims anys, fins al punt de ser un referent del sector a nivell mundial. Segons el Llibre Blanc de l'Animació 2017, en els últims 6 anys s'han produït 40 llargmetratges i 147 curts d'animació. El 60% de les empreses venen els seus continguts en mercats internacionals i facturen prop de 510 milions d'euros anuals. Es preveu que el 2020 se superin els mil milions d'euros de facturació. És a dir, l'animació a Espanya està vivint una nova edat d'or i Barcelona, ​​de nou, és un dels principals punts de creació i talent a nivell internacional.

Amb el repte de promoure les empreses i professionals catalans i donar a conèixer el talent de la ciutat, la UPF Barcelona School of Management, a través del seu Màster en Animació, ha decidit citar els professionals del sector en el primer festival d'animació de Barcelona que se celebrarà els propers 18 i 19 de gener. Sota el nom de BLA, BLA, BLA, l'escola de postgrau de la UPF pretén convertir aquesta trobada en el festival de referència del sector a la ciutat, com ho és el Fòrum EDITA per al sector editorial, el Campus Gutenberg per als divulgadors científics o les jornades de l'esport per a la indústria de l'esport, tots ells impulsats pels diferents màsters de l'escola. 'Com a institució tenim el compromís real i estratègic no només de formar els professionals sinó de col·laborar en el debat i la reflexió sobre el que succeeix al nostre entorn i sobre com podem avançar socialment en els diferents sectors de la nostra societat', assenyala Daniel Serra de la Figuera, degà de la UPF Barcelona School of Management.

Primera edició: projecció de projectes i xerrades

En la seva primera edició, BLA, BLA, BLA s'estrenarà el 18 de gener amb la presentació dels projectes de fi de màster dels alumnes del Màster en Animació de la UPF Barcelona School of Management. Un jurat acadèmic i professional valorarà les seves peces d'animació desenvolupades al llarg d'un tot un any d'aprenentatge i creació -a manera de pitching professional- i estudiants i indústria comencen aquí a albirar la seva col·laboració a mitjà, curt o immediat termini. De fet, al llarg dels anys els curts d’animació dels alumnes del màster han estat seleccionats en festivals internacionals reconeguts com Annecy, Siggraph, Hiroshima International Animation Festival, Anima Basauri i Animac, entre d'altres. I de la seva relació amb la indústria de l'animació, destaca la participació d'alguns dels seus exalumnes en produccions internacionals com Avatar, Prometheus, Planeta 51 o la saga d'Harry Potter. Han estat alumnes d'aquest màster també els creadors d'animacions d'èxit com Niebla, El so de l'Ànima, Migrópolis, Dr. W o Noa & Max.

El festival continuarà el divendres 19 de gener amb les Animation Talks, una programació de xerrades i projecció de curts presentada per professionals del sector on ens explicaran les seves propostes i plantejaments creatius a través de tot tipus gèneres, des del curt d'autor, el curt col·laboratiu, els curts comercials o les instal·lacions artístiques. 'Creiem que Barcelona necessita una trobada d'aquestes característiques que permeti anualment reunir al sector, debatre sobre reptes de futur i demostrar el talent i la força de la indústria de l'animació que hi ha a Catalunya', assenyala Guillermo Marin, director del Màster de la UPF Barcelona School of Management.

En les xerrades seran presents Laia Alomar, productora i consultora de VFX (va guanyar l'Oscar als Millors Efectes Visuals per la seva feina a Avatar); Albert Garcia Vila, Oriol Mayolas i Ariadna Ollé, del multipremiat estudi creatiu Trizz, qui parlaran del procés de desenvolupament i producció del videoclip Save Me, el director Emilio Enigma (el melón molón) i Carlos Pardo Ros i Teo Guillem que ens explicaran com es va fer WASO, una instal·lació artística espectacular i sorprenent per al laboratori cosmètic Shiseido. Una oportunitat per a la indústria i per productors, distribuïdors, directors, dissenyadors, il·lustradors i creadors d'un sector amb grans oportunitats de negoci.

Descarrega el PROGRAMA