Bill Hyers parla de la importància dels missatges i la televisió en campanya política

Bill Hyers s'ha convertit en un dels consultors i estrategues polítics més cobejats als Estats Units, després dels èxits obtinguts en les campanyes a l'alcaldia de Philadelphia (2007), les presidencials de Barack Obama a Pensylvania (2012) i l'alcaldia de Bill de Blasio a Nova York (2013), a qui va convertir en el primer alcalde demòcrata de la gran ciutat després de més de vint anys de gestió republicana.

Hyers va viatjar aquesta setmana per primera vegada a Barcelona per impartir una classe als estudiants del Màster en Comunicació Política de la UPF Barcelona School of Management. 'És un plaer poder comptar amb la reflexió d'un professional com Hyers, que ha demostrat que sap molt sobre comunicació política i ens porta la visió dels Estats Units, que és sens dubte un dels països que més innova i més aporta en estratègia i comunicació política. I això no ho poden perdre de vista el que es volen dedicar a aquest sector', afirma Carles Pont, codirector del Màster.

La conferència de Hyers va atreure no només als actuals i antics estudiants de comunicació política, sinó també a professors i estudiants d'altres màsters. Hyers els va parlar de les campanyes nord-americanes i de la importància de fer un bon treball de camp i tenir un bon pressupost, d´i nvestigar i analitzar per posar en valor al candidat. La campanya de Bill de Blasio és el seu millor exemple. La seva història (un pare excombatent en la Segona Guerra Mundial que es va suïcidar enfonsat per la seva memòria i el seu alcoholisme, un epifànic viatge a Nicaragua, una esposa poetessa que a finals dels setanta havia declarat el seu lesbianisme, un matrimoni oficiat per dos pastors gais, un fill afroamerica exuberant demanant el vot per al seu pare) el va ajudar a escalar posicions fins a guanyar les eleccions.

Hyers va destacar la importància dels missatges en les campanyes polítiques. 'No sempre el missatge enviat és el que es rep. Per aquest motiu, la claredat del missatge és la clau en els anuncis televisius vinculats a les campanyes polítiques', comentà.

Hyers va parlar també del considerable paper de les xarxes socials en campanya encara que va insistir que la televisió segueix sent el mitjà de major impacte quan es parla de política.